در حال بارگذاری ...

دولت به تعهدات خود برای ساخت مسکن پایبند است

در مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلو است و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود چرا که هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود . یکی از مزایای احداث واحدهای ویلایی این است که اگر متقاضیان توان مالی برای تکمیل آن نداشتند می‌توانند آن را به صورت تدریجی تکمیل کنند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت : دولت به تعهدات خود در ساخت ۴ میلیون مسکن تا چهار سال آینده در کشور پایبند بوده و این امر به یقین قابل تحقق است .

هادی عباسی‌اصل در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد : وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است اما باید تلاش شود عملیات اجرایی واحدهای مسکن تسریع شود تا این واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود .

وی درباره برآورد قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت : قیمت تمام شده مسکن بستگی به شرایط دارد به طوری که اگر واحدها بصورت یک طبقه و دو طبقه احداث شود ولو آسانسور هم نیاز نداشته باشد هزینه کمتری خواهد داشت .

عباسی با بیان اینکه واحدهای ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود ، افزود : در مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلو است و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود چرا که هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود . یکی از مزایای احداث واحدهای ویلایی این است که اگر متقاضیان توان مالی برای تکمیل آن نداشتند می‌توانند آن را به صورت تدریجی تکمیل کنند .

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه و تقاضای مسکن با مشکلات عدیده ای روبروست ، گفت : تا سال ۱۴۰۹ برای ۲۴ میلیون جوان که در سن ازدواج هستند باید ۱۲ میلیون مسکن ساخته شود .

عباسی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون مستاجر در کشور وجود دارد ، افزود : مستاجران توان مالی برای تامین مسکن ندارند و امید است با اجرای نهضت ملی مسکن ، نیاز همه اقشار جامعه تامین شود .

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی واحدهای مسکن در استان اردبیل گفت : سالانه ۱۵ هزار و تا چهار سال آینده ۶۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل ساخته می‌شود . روند اجرای طرح ها مطلوب است و در برخی جاها هم مشکلات و نواقصاتی وجود دارد که مقرر شد این نارسایی‌ها برطرف شود .

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این جلسه خواستار تکمیل به موقع واحد های نهضت ملی مسکن در این استان شد و گفت : ۸۰ هزار مستاجر در استان اردبیل وجود دارد که توان لازم برای اجاره خانه را ندارند و خواسته همه آنها رها شدن از خانه‌های استیجاری و خانه دارشدن است .




مطالب مرتبط

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

|

تاکنون ۲۰ هزار متقاضی تخصیص پروژه شده اند که بخشی در مرحله آماده سازی و بخشی وارد فرایند ساخت شده اند همچنین بخشی دیگر در نیمه دوم سال به بهره‌برداری می رسند .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مکاتبه با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ، راهنمای ارزیابی ایمنی ...

|

نظرات کاربران