در حال بارگذاری ...
  • اجرای حکم خلع ید و رفع تصرف در ۵۶ هکتار از اراضی محدوده پردیسان قم

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی قم گفت : با دستور مدیرکل راه و شهرسازی و اعلام نظر اداره حقوقی اداره کل و با هماهنگی با معاونت دادستان عمومی و انقلاب استان ، ۵۶ هکتار از اراضی محدوده پردیسان قم خلع ید و رفع تصرف شد .

    سرهنگ رضا خداداد اظهار کرد : یگان حفاظت از اراضی دولتی بنا به وظیفه ذاتی خود در حفظ و صیانت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال مامور اجرای احکام مرتبط با حوزه زمین و اراضی دولتی است . در این رابطه ، این یگان پس از اعلام اداره حقوقی اداره کل متبوع و اخذ مجوزات قانونی از دادستانی استان مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی دولتی در پردیسان و با هماهنگی نیروی انتظامی ، نسبت به رفع تصرف و خلع ید متصرفین اقدام کرد .

    خداداد در خصوص جزییات این اقدام توضیح داد : این اراضی واقع در بلوار شهروند پردیسان است . ۵۳ هکتار از آن در مرحله اول به بیت المال و دولت بازگردانده شد و سه هکتار باقی مانده آن که تحت کشت و مستحدثات بوده است با اخذ مجوزات و هماهنگی دستگاه قضا رفع تصرف خواهد شد .

    فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی قم در پایان گفت : بر اساس ارزیابی کارشناسان ، ارزش تقریبی اراضی بازگردانده شده به بیت المال ، بیش از شش هزار میلیارد تومان برآورد می شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    هم اینک عملیات آماده‌سازی چهار هزار واحد مسکونی به همراه واگذاری ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین جوانی جمعیت در آن در حال انجام است .

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    وزارت راه و شهرسازی طبق مواد سه و چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت باید نسبت به تامین زمین برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر اقدامات لازم را انجام بدهد .

    |

    همه کسانی که قصد خرید زمین یا ملک در شهرهای استان ایلام را دارند می بایست ابتدا با مراجعه با مدیریت املاک و امورحقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان استعلامات لازم در این خصوص را کسب نموده تا در دام افراد سودجو و زمین خوار گرفتار نشوند .

    |

    نظرات کاربران