در حال بارگذاری ...

اختصاص ۳ هزار و ۴۸۵ متر مربع زمین جهت ساخت طرح نهضت ملی مسکن در شهر قورچی باشی

از آنجایی که در سنوات گذشته به علت عدم وجود زمین دولتی هیچگونه واگذاری در چند سال گذشته دراین شهرانجام نشده بود و این واگذاری برای اولین بار در دولت مردمی صورت پذیرفت .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : ۳هزار و ۴۸۵مترمربع زمین درراستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد .

حمید انعامی با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۸۵ متر مربع زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد ، گفت : در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با پیگیری های کارشناسان این اداره کل ، زمینی به مساحت ۳ هزار ۴۸۵ مترمربع در شهر قورچی باشی تامین و جهت ساخت طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت .

مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد : از آنجایی که در سنوات گذشته به علت عدم وجود زمین دولتی هیچگونه واگذاری در چند سال گذشته در این شهر انجام نشده بود و این واگذاری برای اولین بار در دولت مردمی صورت پذیرفت .

وی بیان داشت : این واگذاری در قالب ۲۲ قطعه جهت ساخت ۴۴ واحد مسکونی (هر قطعه ۲ نفر)  به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار تا مراحل اجرایی نهضت ملی مسکن این شهر آغار شود .

گفتنی است این تخصیص با حضور رئیس اداره واگذاری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمین ، شهردار و اعضای شورای شهر قورچی باشی ، نمایندگان بنیاد مسکن صورت پذیرفت و قطعات با کاربری آموزشی ، خدمات عمومی و فضای سبز در اراضی مذکور نیز مشخص شد .




مطالب مرتبط

اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

|

تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

|

اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

|

جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

|

مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

|

نظرات کاربران