در حال بارگذاری ...

افتتاح بخشی از پروژه های طرح نهضت ملی مسکن استان تهران در خردادماه سال آینده

تعداد ۲۳۴۲ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های پاکدشت ، اسلامشهر ، رباط کریم و شهریار با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا است و اخیرا عملیات آماده‌سازی و اجرای ۵۵۰۰ واحد دیگر نیز در شهرهای مذکور آغاز شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در صورتی که زیرساخت های خدماتی ، تسهیلات و آورده متقاضیان به موقع تزریق شود در خردادماه ۱۴۰۲ بخشی از پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران افتتاح می شود .

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : بیش از ۷۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران به مرحله اجرا رسیده که ۲۳۰۰ واحد غالبا در مراحل پیشرفت بالای ۷۰ درصد قرار دارد و در صورتی که زیرساخت های خدماتی ، تسهیلات و آورده متقاضیان به موقع تزریق شود در خردادماه ۱۴۰۲ شاهد افتتاحاتی در این زمینه خواهیم بود .

وی اظهار کرد : تعداد ۲۳۴۲ واحد نهضت ملی مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در شهرستان‌های پاکدشت ، اسلامشهر ، رباط کریم و شهریار با پیشرفت فیزیکی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد در حال اجرا است و اخیرا عملیات آماده‌سازی و اجرای ۵۵۰۰ واحد دیگر نیز در شهرهای مذکور آغاز شده است . در شهرستان پاکدشت ۶۳۰ واحد نهضت ملی مسکن به میانگین پیشرفت ۷۰ درصد رسیده است . در اسلامشهر پروژه ۸۰۰ واحدی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . پروژه ۴۰۸ واحدی رباط کریم تقریبا به همین میزان یعنی از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است . در شهریار هم ۵۰۴ واحد را اجرا می کنیم که به طور میانگین ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد : عمده متقاضیان تاکنون تا ۲۰۰ میلیون تومان آورده واریز کرده‌اند. پیامک بعدی واریز ۴۰ میلیون تومان دیگر را برای آنها ارسال کرده‌ایم . بحمدالله همه پروژه‌ها فعال هستند .

محبت‌خواه درباره چالش های اجرای طرح های مسکونی گفت : درخواست افزایش تسهیلات از ۳۰۰ به ۴۵۰ میلیون را داریم که انتظار داریم شورای پول و اعتبار با آن موافقت کند ؛ زیرا متقاضیان شهرهای تابعه استان تهران غالبا کسانی هستند که در شهر تهران کار می‌کنند یا ساکن تهران هستند . بنابراین انتظار داریم به همان میزان تسهیلاتی که در پرند و پردیس پرداخت می‌شود به متقاضیان شهرهای دیگر استان نیز پرداخت شود .

وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات‌رسان ، اتصال شبکه های آب ، برق و گاز را تسریع کنند گفت : خوشبختانه اخیرا دستگاه های مربوطه به تامین این زیرساخت ها ورود کرده‌اند و درخواست ما این است که سرعت بیشتری به این فرآیند بدهند . اگر تسهیلات ، آورده و زیرساخت های خدماتی فراهم شود اغلب پروژه‌ها در سال آینده به مراحل نهایی می‌رسد .




مطالب مرتبط

تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵ هزار و۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم .

|

پیامک‌هایی که دو بار در یک فصل ارسال شده پیامک‌های پیگیری است ، شایان ذکر است با وجود ارسال پنج مرحله پیامک به اعضا ؛ متوسط واریزی اعضا تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون تومان بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه ها ۱۲ درصد است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به تشکیل ششمین جلسه کارگروه امورزیربنایی استان ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

|

۱۸۴۲ واحد را در برنامه افتتاح اردیبهشت ماه قرار داده‌ایم که شامل ۲۰۰ واحد مسکن ملی در شهرستان اسلامشهر ، ۳۰۸ واحد در رباط‌کریم ، ۵۰۴ واحد در شهریار، ۶۳۰ واحد در پاکدشت و ۲۰۰ واحد پروژه محک ۶ شهرستان دماوند است .

|

نظرات کاربران