در حال بارگذاری ...

رشد قابل توجه طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان در گرو رفع مشکل اراضی

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در کارگروه شورای مسکن استان کرمان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان اظهار کرد : مشکل اراضی شهر کرمان حل شود مشکل طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان از رشد قابل توجه ای برخوردار خواهد شد .

بعد از برگزاری جلسه شورای مسکن استان کارگروهی تشکیل و در این راستا جلسه ای در محل سالن اجتماعات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان ، مدیران کل دستگاه های اجرایی ، معاونت ها و کارشناسان مربوطه برگزار شد .

وی افزود : باید تمهیداتی اندیشیده شود که بتوان هر چه سریعتر مشکلات طرح نهضت ملی استان کرمان را حل نمود و در این راستا مهمترین مسئله حل و فصل نمودن خدمات زیربنایی این طرح می باشد و با ارائه راهکارهایی می توان این مهم را به سرانجام رساند به عنوان مثال با اجرای شبکه فاضلاب شهری می توان مشکل زون آب شهری را حل نمود . خواهشی که از دستگاه های اجرایی مربوطه داریم این است که در این راستا کمک نموده و خود را یکی از بازوهای اجرایی اصلی این طرح بدانند و برای سرانجام رساندن این طرح راهکارهای سازنده ارائه نمایند .

در ادامه این جلسه اراضی پیشنهادی شهرهای کرمان ، سیرجان ، رفسنجان ، بم و زرند مورد بررسی قرار گرفت و در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد .




مطالب مرتبط

در کنار طرح نهضت ملی مسکن خمینی شهر ، در زمینی به مساحت چهارهزار و ۵۰۰ مترمربع ، پروژه تأمین زمین برای هزار و ۳۲۰ خانواده دارای دو عضو معلول پیش‌بینی شده است .

|

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در همه مناطق شهری و روستایی استان (به جز چابهار و زاهدان که توسط تعاونی‌ها واحدها ساخته می‌شود) می‌توانند بعد از اجرای طرح‌های آماده سازی پروانه ساختمانی اراضی واگذار شده را اخذ و ساخت واحد مسکونی خود را آغاز کنند .

|

در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

|

هم اکنون سفت کاری واحدهای مسکونی تمام و قرارداد نازک کاری منعقد شده است . پروژه فعال طرح نهضت ملی مسکن در خمینی شهر ، ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .  

|

تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

|

نظرات کاربران