در حال بارگذاری ...
  • ارایه برنامه پیشنهادی اقدام مشترک ۷ شهر استان خراسان رضوی در حوزه بازآفرینی شهری

    علاوه بر بروز رسانی برنامه اقدام مشترک بعضی از شهرستان ها، تعداد زیادی از شهرهای که دارای محلات هدف مصوب هستند در دستور کار تهیه و تدوین برنامه اقدام مشترک قرار گرفتند و به همت همکاران اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری بافت ناکارآمد تعداد ۱۱ شهر در شش ماه سال جاری در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب گردید.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، برنامه پیشنهادی اقدام مشترک هفت شهر استان خراسان رضوی در جلسه ای به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی و به همت اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

    عباس یوسف زاده مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه جلسه مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت : با توجه به تدوین و تهیه برنامه اقدام مشترک بازآفرینی ۱۵ شهر از شهرهای استان از سوی شهرداری ها و تصویب در ستادهای بازآفرینی شهرستان های مربوطه، جلسه ستاد بازآفرینی پایدار استان خراسان رضوی با موضوع بررسی و تصویب ۷ مورد از برنامه های اقدام مشترک بازآفرینی به ریاست جانشین رئیس ستاد استان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی تشکیل شد .

     در این نشست که دومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محله های هدف شهری استان خراسان رضوی بود ، سمانه نصراللهی رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان به ارایه گزارش اجمالی از اقدامات صورت گرفته پرداخت و اعلام داشت : علاوه بر بروز رسانی برنامه اقدام مشترک بعضی از شهرستان ها، تعداد زیادی از شهرهای که دارای محلات هدف مصوب هستند در دستور کار تهیه و تدوین برنامه اقدام مشترک قرار گرفتند و به همت همکاران اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری بافت ناکارآمد تعداد ۱۱ شهر در شش ماه سال جاری در کمیسیون ماده ۵ استان مصوب گردید .

    وی در ادامه تعداد پروژه ها و اعتبارات هر شهرستان بر اساس روکش تهیه شده در دبیرخانه ستاد بازآفرینی را بصورت اجمالی تشریح کرد .

     در ادامه شهرداران و فرمانداران شهرهای ریوش ، نیشابور ، تربت حیدریه ، کاشمر ، بردسکن ، خلیل آباد و کندر برنامه های اقدام مشترک را ارایه و نقطه نظرات و راهکارهای اجرایی خود را در راستای ارتقا هر چه بیشتر برنامه ها ارایه دادند .




    مطالب مرتبط

    میزان تامین زمین در شهرستان تربت جام ۶۸ هکتار به استعداد ۳۴۱۶ واحد مسکونی است که در شهر تربت جام با ۴ سایت، نیل شهر ۳ سایت ، شهر نصرآباد یک سایت و احمدآباد صولت یک سایت تخصیص پروژه شده‌اند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه پایش و بررسی عملکرد استان خراسان رضوی با محوریت تسهیلات و تامین زمین برگزار و عملکرد استان در بخش های مختلف بررسی شد ...

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    نظرات کاربران