در حال بارگذاری ...
  • اجرای طرح نوروزی تشدید حفاظت از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان

    بیش‌ از ۴۰ نفر از نیروهای عوامل یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان به منظور پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی دولتی و مقابله با آن در آماده‌باش کامل در آمدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : طرح نوروزی تشدید حفاظت از اراضی دولتی در این استان از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت .

    حسینعلی کریمی داشت : متخلفان ایام نوروز را فرصت مناسبی برای ساخت و ساز در اراضی دولتی در نظر می‌گیرند از این رو یگان حفاظت از اراضی این اداره کل همچون سالهای گذشته با تشدید تدابیر لازم ، از تمام توان خود جهت حفاظت از این اراضی استفاده می‌کنند . در این راستا بیش‌ از ۴۰ نفر از نیروهای عوامل یگان حفاظت اراضی سیستان و بلوچستان به منظور پیشگیری از هرگونه تخلف و تصرف به اراضی دولتی و مقابله با آن در آماده‌باش کامل در آمدند .

    معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد : تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل به صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند تا به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی کنند .

    کریمی خاطرنشان کرد : شهروندان می‌توانند با سامانه تلفن گویای ۱۶۵۶ تماس گرفته و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان اعلام کنند .




    مطالب مرتبط

    به منظور رفاه حال شهروندان پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان به لحاظ متراژ ، محوطه و شهرسازی و نیز تأمین خدمات مورد نیاز از وضعیت و کیفیت مطلوبی برخوردار است .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران