در حال بارگذاری ...
  • اخذ سند تک برگ برای ۳۵ هکتار از اراضی دولتی شهرستان فریدونشهر

    با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر از اخذ اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۳۵ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد .

    علی گلشاهی اظهار داشت : این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده موفق به اخذ اسناد تک برگ ۳۵ هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان در راستای تثبیت مالکیت دولت شد .  

    وی اذعان داشت : از این میزان ۱۹ هکتار مربوط به تحصیل اراضی بوده همچنین دو فقره سند کارگاهی به میزان ۱۱.۵ هکتار و ۱۳۰ فقره سند تک برگ برای پنج هکتار از اراضی دولتی این شهرستان اخذ شده است .  

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه این اداره در جهت حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است . خاطرنشان کرد : با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی ، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود ، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت ، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد .  

    وی در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان بیان داشت : در حال حاضر مصوبه کارگروه امور زیربنایی به منظور الحاق ۹ هکتار از اراضی این شهرستان به محدوده شهری با کاربری مسکونی اخذ شده است . 




    مطالب مرتبط

    ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده ۵۲ هزار میلیارد ریال بوده و از مهم ترین شهرستان های عملیاتی استان تهران شامل شهرهای دماوند ، پردیس و رباط کریم است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی کردستان با اجرای ۲۷ مورد عملیات رفع تصرف در سطح استان کردستان ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان ، از رفع تصرف یک فقره زمین به مساحت ۲۵ متر مربع در ...

    |

    در اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال مقتدرانه با حمایت خاص قضایی و پشتیبانی انتظامی با هرگونه پدیده زمین خواری و تصرف اراضی ملی برخورد جدی به عمل آمده و از شهروندان خواست با مشاهده هر گونه زمین خواری و تصرف اراضی از طریق شماره مستقیم ۱۶۵۶ با این یگان همکاری لازم داشته ...

    |

    در راستای رفع تصرف اراضی ملی و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص ، ۳۰ فقره رای قضایی در سال ۱۴۰۲ به نفع دولت و بیت‌المال اخذ شد . هم اکنون ۲۲ پرونده در حوزه زمین و مسکن شهرستان لنجان در حال رسیدگی قضایی است .

    |

    نظرات کاربران