در حال بارگذاری ...

ایجاد دفتر سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های نوین در سازمان ملی زمین و مسکن

خام‌فروشی زمین علاوه بر اینکه منجر به حبس منابع دولت از سوی بخش خصوصی می‌شود ، در نهایت موجب افزایش قیمت زمین و مسکن هم خواهد شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت : دفتر سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های نوین ساخت به‌منظور تقویت منابع مورد نیاز صندوق ملی مسکن و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده است .

ارسلان مالکی با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های نوین ساخت به‌منظور تقویت منابع مورد نیاز صندوق ملی مسکن و متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تشکیل شده است ، گفت : انتظار داریم با تشکیل این دفتر مولدسازی و ارزشمندسازی دارایی‌های سازمان و جلوگیری از خام‌فروشی زمین به‌عنوان یک فرایند در ساختار سازمان و وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد .

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن بازطراحی ساختار سازمانی ، تجهیز متناسب با ماموریت‌های جدید وزارت راه و شهرسازی ، جلوگیری از خام فروشی زمین ، تولید انبوه مسکن ، جمع‌آوری سرمایه‌های خرد داخلی و سوق منابع به‌سمت بخش مسکن از عوامل بر شمرد که تشکیل دفتر سرمایه‌گذاری و فن‌آوری‌های نوین ساخت را ضروری ساخته است .

وی افزود : سازمان پس از بررسی و مطالعه ساختاری به این جمع‌بندی رسید که با اصلاح ساختار و تلفیق وظایف سرمایه‌گذاری ، مشارکت ، مولدسازی دارایی‌ها و فناوری‌های نوین ساختمان ، این دفتر تشکیل شود .

مالکی خاطرنشان کرد : خام‌فروشی زمین علاوه بر اینکه منجر به حبس منابع دولت از سوی بخش خصوصی می‌شود ، در نهایت موجب افزایش قیمت زمین و مسکن هم خواهد شد .

وی اولویت سازمان را تبدیل اراضی با ارزش ، با استفاده از انواع روش‌ها ، مدل‌ها و ابزارهای حوزه سرمایه‌گذاری برشمرد .




مطالب مرتبط

تهیه آئین‌نامه‌های مربوط به برنامه هفتم توسعه از دیگر مواردی است که باید به سرعت انجام شود چرا که عمل به برنامه هفتم توسعه و سایر قوانین بالادستی تکلیف مهمی است که باید با سرعت پیگیری شود .

|

۱۵ پیشنهاد الحاق اراضی در شورای عالی شهرسازی و معماری و ۴۵ پیشنهاد در دبیرخانه‌های این شورا موجود است که امیدواریم در این خصوص هم به‌زودی گشایش‌هایی انجام شود .

|

امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی با تولیدکنندگان موفق داخلی بتوانیم از ظرفیت این صنایع در پیشبرد پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن برخوردار شویم .

|

در مجموع یک‌هزار و ۶۳۲ پروژه آماده سازی به مساحت بیش از ۵۱ هزار هکتار در کشور آغاز شده که ظرفیت واحدپذیری این پروژه‌ها بیش از یک میلیون و ۵۶۵ هزار واحد مسکونی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از توافق این سازمان با بنیاد مستضعفان جمهوری اسلامی برای اختصاص ۷۹ هکتار زمین برای ...

|

نظرات کاربران