در حال بارگذاری ...

حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نهضت ملی مسکن تقویت می‌شود

نهضت ملی مسکن یکی از پروژه های کلان ما در وزارتخانه است و اینکه ایمنی مسکن مستقیم در جان مردم اثر دارد و بنابراین باید دقت را بالا ببریم و وجود این شرکت در انجام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند ارتقای کیفیت قابل توجهی را رقم بزند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی خدمات فنی و مهندسی ارایه شده توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را خدمات ویژه ای برشمرد که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌های عمرانی بیش از گذشته مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد . 

مهرداد بذرپاش در حاشیه بازدید از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جزو قدیمی‌ترین و فنی‌ترین بخش‌های وزارتخانه است ، گفت : ماموریت های نظارتی و محاسباتی که در بخش‌های مهندسی و فنی برعهده این شرکت است کمتر مجموعه ای در کشور دارد که در برنامه است تا میزان بهره‌مندی از خدمات این شرکت افزایش یابد .

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : مهندسان و کارشناسان شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بیش از یکهزار پروژه در کشور حضور دارند و مسئولیت نظارت فنی بر پروژه‌ها را برعهده دارند . در مجموع ماموریت ذاتی این شرکت کیفیت‌بخشی به پروژه‌های زیرساختی است و با توجه به ارایه خدمات این شرکت بیش از ۶۰ سال به وسیله صاحبنظران و زبدگان ارایه می‌شود، می‌تواند کمک کار پروژه های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد . بنابراین از تمامی همکاران در مجموعه ستاد و استان‌ها انتظار دارم تا حداکثر همکاری را با شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف کیفیت بخشی به پروژه‌ها داشته باشند .

شهرداری‌های از دانش فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بهره‌ ببرند

عضو کابینه دولت سیزدهم توضیح داد : در بخش نهضت ملی مسکن که یکی از کلان پروژه‌های ما در وزارت راه و شهرسازی و ساخت مسکن در قالب‌های مختلف است از همکاران می‌خواهم که شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان شرکت اصلی در نظارت بر پروژه‌های نهضت ملی در استان‌ها در نظر بگیرند . همچنین از شهرداری‌ها می‌خواهم که از دانش خوبی که در شرکت در حوزه کیفیت بخشی وجود دارد حتما استفاده کنند .

تجلی روش‌های فناورانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی

وی ادامه داد: هم اکنون در برخی پروژه‌ها شاهد کم دقتی هستیم که حضور این شرکت می تواند بسیاری از نواقص را رفع کند. امیدوارم سال ۱۴۰۲ سال بسیار خوبی برای شرکت باشد. و این فناورانه تر شدن وزارت راه و شهرسازی در این شرکت تجلی پیدا می کند .

تقویت همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با جامعه دانشگاهی

وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به دلیل ذات فنی و مهندسی که دارد شرکت‌های دانش بنیان بسیاری را در کشور می تواند همکار خود بداند تصریح کرد : بنابراین این شرکت باید فعالیت و ارتباط بیشتری با جامعه دانشگاهی داشته باشد . شرکت با دانش بیش از ۶۰ ساله پژوهشگاه معتبری است و می‌تواند دستاوردهای پژوهشی در حوزه های فنی به ویژه در رشته عمران را به دانشجویان ارایه بدهد . همچنین دانشجویان مهندسی که با فعالیت های این شرکت آشنا شوند می‌توانند کمک‌کننده باشد .

حضور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نهضت ملی مسکن تقویت می‌شود

بذرپاش در خصوص نهضت ملی مسکن اعلام کرد : نهضت ملی مسکن یکی از پروژه های کلان ما در وزارتخانه است و اینکه ایمنی مسکن مستقیم در جان مردم اثر دارد و بنابراین باید دقت را بالا ببریم و  وجود این شرکت در انجام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند ارتقای کیفیت قابل توجهی را رقم بزند .

کیفیت در کنار کمیت ساخت مسکن اولویت وزارت راه و شهرسازی است

وی تصریح کرد : هدف ما در اجرای طرح نهضت ملی مسکن احداث واحدهای باکیفیت است و بنابراین باید از تجربه گذشتگان درس بگیریم . کیفیت در کنار کمیت ساخت مسکن جزو اولویت‌های ماست . یکی از بخش‌هایی که می‌تواند کیفیت قابل توجهی را در کشور در حوزه مسکن رقم بزند شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است .




مطالب مرتبط

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

نظرات کاربران