در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه همکاری و توسعه فرآیندهای آماری میان شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز آمار ایران

آمایش سرزمینی و اجرای طرح‌هایی چون طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از وظایف اصلی مرکز آمار به شمار رفته که تلاش می‌شود با شیوه‌های ثبتی مدرن به سایر دستگاه ها و بخش های کشور خدمات رسانی کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهم نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز آمار ایران با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور به امضا رسید .

تفاهم نامه همکاری شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز آمار ایران به نمایندگی جواد حسین‌زاده معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و رئیس مرکز آمار ایران با موضوع توسعه فرآیندهای آماری و کمک به تأمین مسکن کارکنان مرکز در قالب شرکت تعاونی مسکن کارکنان به امضا رسید .

گفتنی است ارتقا جامعیت داده‌ها و اطلاعات آماری کشور با افزودن داده‌ها و اطلاعات آماری شرکت ، فراهم‌آوری بسترهای لازم برای مدیریت کیفیت داده‌های جمع‌آوری شده از پایگاه‌های داده متصل به سامانه‌های شرکت ، ایجاد تحول در نظام‌های نگهداری و پردازش داده‌ها در شرکت ، ایجاد زمینه لازم برای نوین‌سازی نظام تولید ، جمع‌آوری ، ارتقای سطح کیفی داده‌ها و انتشار آمارهای رسمی به ویژه داده‌های ثبتی مبنا ، استقرار نظام حکمرانی داده در شرکت و تامین زمین و مسکن کارکنان مرکز با ارایه تسهیلات و امکانات با زمان بندی مشخص با رعایت قوانین و مقررات از مهمترین اهداف تفاهم‌نامه مذکور به شمار می‌رود .

معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با تأکید بر اهمیت وجود آمار و اطلاعات دقیق برای مدیریت هرچه بهتر شهرهای جدید بیان کرد : درحال حاضر ۲۱ شهر جدید در سطح کشور وجود داشته که اخیرا ۳ مورد دیگر در استان های آذربایجان غربی ، فارس و قزوین نیز به تصویب هیئت دولت رسیده و به این تعداد اضافه خواهد شد . در این راستا ۱۰ الی ۱۲ موقعیت جدید دیگر نیز در دست اقدامات مطالعاتی بوده و در کنار امر شهرک سازی به مسئولیت های ما اضافه می شود که قطعا بدون در دست داشتن اطلاعات آماری دقیق در ابعاد گوناگون جمعیتی ، منطقه ای و دیگر موارد به سرانجام درست نخواهد رسید.

جعفری در این خصوص اضافه کرد: به رغم وجود شهرهای موفق و اقدامات بزرگ انجام گرفته در سنوات گذشته در شهرهای جدید برخی از شهرها به دلیل توجه اندک به اصول برنامه ریزی دچار آسیب‌هایی در حوزه‌های کالبدی، عملکردی و اجتماعی شده‌اند که از این پس با بهره‌گیری از نظام آماری دقیق و برنامه‌ریزی مبتنی بر اقدام و تجربه از بروز نواقص و آسیب‌های گذشته باید جلوگیری کنیم.

رئیس مرکز آمار نیز در ادامه جلسه ضمن ابراز خرسندی از ارتقای تعاملات با مجموعه شهرهای جدید بیان کرد : حوزه مسکن به عنوان یکی از بخش های پیشرو در صنعت و موتور محرک اقتصاد در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است که بدون شک از ملزومات آن بحث آمایش های سرزمینی خواهد بود .

حسین‌زاده همچنین با تأکید بر اینکه شهر موفق بر اساس اطلاعات دقیق و مبتنی بر نقشه و زیرساخت عمل می‌کند ، گفت : آمایش سرزمینی و اجرای طرح‌هایی چون طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن از وظایف اصلی مرکز آمار به شمار رفته که تلاش می‌شود با شیوه‌های ثبتی مدرن به سایر دستگاه ها و بخش های کشور خدمات رسانی کند . در این راستا شهرهای جدید به دلیل جدید بودن و اهمیت بحث بررسی نرخ رشد جمعیتی در آن‌ها می‌تواند پایلوت خوبی برای اجرای روش ثبتی نوین انتخاب و مورد عمل قرار گیرد .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سومین جلسه ستاد مدیریت شهرک سازی کشور طی سال جاری در محل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برگزار شد .

|

با توجه به نمودار تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور در بخش مسکن ، در سال ۱۴۰۰ ، تورم این بخش در کانال ۲۷ الی ۳۱ درصد افت‌وخیز‌هایی را تجربه کرده است . در سال ۱۴۰۱ ، همزمان با جهش نرخ ارز ، بازار مسکن نیز با التهابات و تشدید انتظارات تورمی روبه‌رو می‌شود و تورم مسکن در این سال ...

|

شهرهای هوشمند بر اساس استفاده از فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا ، هوش مصنوعی و داده‌های کلان طراحی می‌شوند . این شهرها دارای سیستم‌های مدیریت هوشمند برای کنترل حمل‌ونقل ، انرژی ، آب و پسماند هستند . همچنین ، خدمات شهری در این شهرها به صورت دیجیتال ارائه می‌شود و ...

|

چنانچه منابع مورد نیاز تامین شود می‌توانیم طی دو ماه آینده واحدهای نیمه تمام مسکن مهر را تکمیل کنیم .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

|

نظرات کاربران