در حال بارگذاری ...

ابلاغ طرح تفصیلی ۳۳ شهر استان اصفهان

در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار بوده ، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت : طرح تفصیلی ۳۳ شهر استان ابلاغ شده ، ۲۰ طرح در مرحله تهیه می‌باشند همچنین ۱۱ طرح تفصیلی نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند .

علیرضا قاری‌قرآن در خصوص وضعیت طرح‌های توسعه شهری استان اصفهان اظهار داشت : طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربری‌های مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند . طرح جامع شهرهای اصفهان ، مبارکه ، نایین و نطنز با رویکردهای نوین و بازآفرینی شهری در دست تهیه است و دو طرح جامع شهری نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند ، همچنین پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۲ همه شهرهای استان از طرح جامع ، تفصیلی و مصوب برخوردار شوند .  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه در این استان ۳۳ طرح تفصیلی ابلاغ شده است عنوان کرد : طرح‌های تفصیلی در چارچوب اسناد و ضوابط طرح‌های جامع و بر اساس حدود ثبتی و ملکی ، وضعیت دقیق کاربری‌ها ، تراکم‌ها و گذرها را در سطح شهر و به تفکیک محلات واقع در آن مشخص کرده و اولویت‌های مربوط به نوسازی و بهسازی را تعیین می‌کنند . در سطح استان اصفهان ۱۱ طرح تفصیلی در مرحله اتمام و ارائه به کمیسیون ماده ۵ جهت تصویب بوده و ۲۰ طرح در مرحله تهیه می‌باشند همچنین ۱۱ طرح تفصیلی نیز در مرحله تحویل مدارک و ابلاغ قرار دارند .  

قاری‌قرآن خاطرنشان کرد : در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن ۱۱۴ شهر از بزرگترین نظام سکونتگاهی و شبکه شهری در بین استان‌های کشور برخوردار بوده ، همچنین این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فرا شهری و شهری است . 




مطالب مرتبط

امسال تاکنون طرح تفصیلی شهرهای دستگر و دهق ابلاغ شده ، در سال ۱۴۰۲ طرح تفصیلی ۶ شهر شامل (فرخی ، کوهپایه ، دهاقان ، بافران ، شهرضا ، شاپورآپاد) و در سال ۱۴۰۱ طرح تفصیلی هفت شهر شامل (پیربکران ، داران ، سفیدشهر ، رضوانشهر ، گلشهر ، گوگد و کاشان) ابلاغ شده است .

|

برای تعداد ۱۹ طرح تفصیلی شامل شهرهای اژیه ، تودشک ، محمدآباد ، ورزنه ، کمشچه ، بویین میاندشت ، عسگران ، وزوان ، چرمهین ، خالدآباد ، نیک آباد ، طالخونچه ، نصرآباد ، دیزیچه ، خمینی شهر ، گز ، محمدآباد ، قهدریجان و گلپایگان ، مرحله اول آن ها تهیه شده و قابل طرح در کمیسیون ماده ۵ است ...

|

پس از اخذ پروانه ساختمانی ، متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بهارستان تعیین تکلیف و احداث واحدهای ساختمانی آغاز می شود . سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن و اختصاص به موقع تسهیلات ، پشتوانه تسریع در اجرای پروژه است .

|

در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، سهم استان اصفهان ، ساخت ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد مسکونی است .

|

در اجرای طرح های حمایتی مسکن به صورت پیمانکاری و انبوه سازی ، افزون بر ۲۴ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان در حال ساخت است .

|

نظرات کاربران