در حال بارگذاری ...

انعقاد قرارداد تسهیلات نوسازی بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده توسط بانک مسکن طی سال جاری

شرکت بازآفرینی شهری ایران طبق قرارداد عاملیت ، واحدهایی که شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات نوسازی دارند از سوی شرکت بازآفرینی مستقیم به بانک مسکن معرفی می‌کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از معرفی ۳۷ هزار و ۱۵۰ واحد خواهان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت : بانک مسکن در سال‌جاری با بیش از ۱۵ هزار واحد در بافت فرسوده قرارداد منعقد کرده است .

محمد آئینی با ارائه آماری در خصوص معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده و معرفی آنها به بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات و عقد قرارداد ، توضیح داد : در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۷ هزار و ۱۵۰ واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به بانک مسکن برای دریافت تسهیلات نوسازی معرفی شد که تاکنون با ۱۵ هزار و ۵۰ واحد عقد قرارداد انجام شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد : شرکت بازآفرینی شهری ایران طبق قرارداد عاملیت ، واحدهایی که شرایط لازم را برای دریافت تسهیلات نوسازی دارند از سوی شرکت بازآفرینی مستقیم به بانک مسکن معرفی می‌کند . در خصوص سایر بانک‌ها نیز وزارت راه و شهرسازی خود معرفی به بانک‌ها را انجام می‌دهد و پرداخت تسهیلات نیز از سوی سایر بانک‌ها انجام می‌شود .




مطالب مرتبط

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

|

نظرات کاربران