در حال بارگذاری ...

حمایت از شرکت های دانش‌بنیان‌ در فرآیند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی اطراف حرم‌های مطهر

شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش ، کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق تاثیر زیادی دارند و مقام معظم رهبری براهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر وزارت راه و شهرسازی گفت : دانش‌بنیان‌ها در فرایند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی در حرم‌های مطهر کشور حمایت و پشتیبانی می‌شوند .

میلاد امینی با تاکید بر اینکه دانش‌بنیان‌ها در فرآیند ساخت واحدهای اقامتی و زیارتی در حرم‌های مطهر کشور حمایت و پشتیبانی می‌شونددر تشریح نقش دانش‌بنیان‌ها گفت : در این زمینه ، دانش‌بنیان‌ها خلاق در فراهم شدن زمینه اقامت ارزان و زیارت آسان از تسهیلات ویژه برخوردار می شوند . دانش‌بنیان‌های توانمند می‌توانند در کیفی‌سازی و کیفیت‌بخشی به واحد های مسکونی ، واحدهای اقامتی و بهداشتی و درمانی نقش آفرینی کنند.

امینی تاکید کرد : کیفی سازی ساخت و ساز اطراف حرم های مطهر نقش مستقیمی در اقامت راحت و زیارت آسان مشتاقان ائمه اطهار در شهرهای کشور دارد . شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش ، کشف یافته‌ها و نتایج جدید اقتصادی در رشد و توسعه مناطق تاثیر زیادی دارند و مقام معظم رهبری براهمیت نقش این شرکت‌ها در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی تاکید دارند .

مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر به نقش استارتاپ‌ها اشاره کرد و گفت : اشتغال‌زایی ، ایجاد و افزایش شفافیت و مصرف بهینه منابع ، سه ویژگی اساسی و ذاتی استارت‌آپ است . با بهره گیری از استارت‌تاپ  می‌توان با  مطالعه و نیازسنجی  این امکان را به سازندگان و دیگر افراد داد تا ضمن تولید کالا یا مسکنی متناسب با نیاز مراکز خدمات رسان با موقعیت‌های مناسب و درست بنا کنند .

وی با اشاره به تدوین بسته های حمایتی برای پروژه های سرمایه گذاری عام المنفعه در اطراف حرم های مطهر گفت : براین اساس هر پروژه عام المنفعه در اطراف حرم‌ها از جمله زائر سراها و اماکن اقامتی ارزان قیمت که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد مشمول دریافت این تسهیلات می شود . هم چنین برای حمایت از سازندگان  تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال برای آن پروژه ای که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد«ال سی داخلی» تعریف شده است .

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری طرح حرم‌های مطهر گفت : به ازای جذب هر خیر برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عام‌المنفغه مبلغ ۳۷۰ میلیون تسهیلات با کارمزد دو درصد از طریق بانک رسالت به پروژه تعلق می‌گیرد . حمایت از احداث پروژه‌های عام المنفعه از جمله زائر سراها پیرامون حرم‌های مطهر براساس دستور مقام معظم مبنی بر فراهم کردن زمینه زیارت آسان مردم انجام می گیرد . حمایت از پروژه های زیربنایی ویژه زائران و مجاوران در اطراف حرم های مطهر از جمله سیاست راهبردی صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر است .




نظرات کاربران