در حال بارگذاری ...

بسته تشویقی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان انعطاف پذیری بالایی دارد

ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت انعطاف پذیری بسته تشویقی جدید بافت فرسوده گفت : این بسته افزایش کیفیت زندگی شهروندان ساکن در این بافت ها و همچنین پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن را به دنبال دارد .

ابوالفضل مهدیار اظهار داشت : در راستای اهداف دولت در بحث تولید مسکن و بهبود شرایط اسکان در محلات و شهرها و در قالب بسته‌های تشویقی ، وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده است تا با سیاست‌هایی که تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است این مهم را محقق کند .

وی با بیان اینکه اقدامات در گام‌های مختلفی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال اجرا است ، افزود : گام اول پرداخت تسهیلات بانکی برای بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است که با مراجعه به سایت شرکت بازآفرینی شهری این اقدام فراهم شده است . یکی دیگر از این گام‌ها صدور پروانه ساخت با تخفیف حداقل ۵۰ درصدی هزینه‌های عوارض ساخت و تراکم و به تبع آن تقسیط بدون کارمزد توسط شهرداری‌ها است .

وی با اشاره به بسته تشویقی وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی و بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در جهت اجرای ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد : در این راستا سیاست‌ها ، ضوابط تشویقی و کالبدی از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است تا تضمین کننده نوسازی محله‌ای در بازسازی بافت‌های فرسوده باشد و به تسریع و تسهیل نوسازی در این بافت‌ها کمک کند . این سیاست‌ها و ضوابط به منظور ایجاد انگیزه برای توسعه دهندگان ، سرمایه‌گذاران و مالکان اراضی محدوده‌های بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و در راستای ارتقا کیفیت محیطی و تامین خدمات مورد نیاز است .

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مشوق‌های کالبدی براساس گروه‌بندی‌هایی مصوب شده‌اند ، گفت : بر اساس شرایط بهره‌مندی و ضوابط تشویقی ، این تقسیم‌بندی در ۴ گروه انجام شده است .

وی ادامه داد : گروه اول شامل بازآفرینی یکپارچه در قالب بلوک شهری ، گروه دوم نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله‌ای و گروه سوم شامل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری می‌شود و گروه چهارم نیز نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع را در بر می‌گیرد . شهروندان گرامی می‌توانند با مراجعه به شهرداری‌ها اقدام به پیگیری بهره‌مندی از شرایط و این بسته‌های تشویقی به منظور بازسازی و نوسازی بافت فرسوده کنند .




مطالب مرتبط

جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

|

با تعامل انجام شده زمان بررسی نقشه های مربوط به بافت فرسوده را از ۶۵ روز به ۳۵ روز رسانده و مقرر است این زمان به کمتر از یک ماه برسد .

|

اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حمایت‌های متنوع برای نوسازی مسکن در بافت ...

|

تاکنون برای ساخت یک میلیون و ۷۲ هزار و ۷۰۱ واحد مسکونی در قالب انبوه سازی و واگذاری زمین دولتی به صورت اجاره ۹۹ ساله در شهرها واگذار شده است .

|

نظرات کاربران