در حال بارگذاری ...
  • امکان خرید و فروش امتیاز طرح های حمایتی مسکن وجود ندارد

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : براساس قانون ، پیش فروش امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ممنوع است و خرید و فروش امتیاز این طرح توسط مشاوران املاک غیر قانونی و اقدامی مجرمانه است .

    سید علی هاشمی درباره خرید و فروش امتیازهای ثبت نامی مسکن گفت : براساس قانون ، پیش فروش امتیاز طرح‌های اقدام ملی و نهضت ملی مسکن ممنوع است و تمامی امور مربوط به این طرح‌ها، مطابق با دستورالعمل و قرارداد ابلاغی وزارت راه و شهرسازی می‌باشد ؛ بنابراین خرید و فروش امتیاز این طرح توسط مشاوران املاک غیر قانونی و اقدامی مجرمانه است و توصیه می شود شهروندان مراقب افراد سود جود باشند .

    وی درباره صدور اسناد واحدهای مسکن مهر به ویژه شهرک مهرگان نیز افزود : صدور اسناد ، امروزه از دغدغه‌های اصلی مالکان این واحدها است و از آنجایی که واحدهای مسکن مهر به صورت وکالتی در حال خرید و فروش هستند ، در آینده چالش‌هایی برجای خواهد گذاشت . بر اساس شیوه‌نامه طرح ، قرار بر این این بوده است که اقساط زمین‌های این واحدها براساس قیمت تمام شده و اجاره ۹۹ ساله باشد اما در حال حاضر برخی‌ تمایل دارند زودتر سند دریافت کنند .

    وی افزود : از این رو براساس ضوابط و مقررات باید قدر و السهم آنها از زمین با نرخ کارشناسی تعیین شود و مالکان سهم خود را به راه و شهرسازی پرداخت کنند تا انتقال سند برای آنها صورت گیرد ؛ آنهایی هم که با مشکل پایان کار روبرو هستند موضوعات آنها در حال بررسی است و در تلاش هستیم که مسائل آنها برطرف شود .

    دبیر شورای مسکن استان خاطرنشان کرد : بیشتر مشکل مالکان این منطقه در صدور سند در زمینه استاندارد آسانسور است که شیوه نامه‌های آن پس از اجرای طرح مسکن مهر تغییر یافته است ؛ در این راستا از اداره کل استاندارد خواسته ایم که با رعایت موارد امنیت جانی با مالکان واحدهای مسکونی مهر همکاری داشته باشد تا  گواهی‌های لازم آنها صار شود و بتوانند پایان کار دریافت و برای صدور سند اقدام کنند .

    هاشمی درباره شرایط انصراف از ثبت نام نیز بیان داشت : در حوزه ساخت واحدهای مسکونی دولتی در صورت پشیمانی متقاضیان می توانند انصراف دهند؛ اما بازگشت آورده آنها با تاخیر صورت می گیرد ؛ چرا که ابتدا باید جایگزینی برای آنها تامین شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود .

    |

    تعیین سقف اجاره بها در شورای عالی مسکن با اخذ نظرات استان‌ها حداکثر تا یک هفته دیگر ابلاغ خواهد شد .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    نظرات کاربران