در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۳۸ هکتار از اراضی دولتی استان خوزستان

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از جلوگیری از تملک غیر قانونی ۳۸ هکتار از اراضی دولتی در استان خبر داد .

    سید حسین دهبان زاده اظهار کرد : در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با تهیه لوایح و دفاعیات شایسته و پیگیری های قضایی توسط اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی دادگستری استان از تملک غیر قانونی به میزان ۳۸ هکتار از اراضی دولت جلوگیری بعمل آورد .

    وی اظهار داشت : در این پرونده اداره کل راه و شهرسازی استان بعنوان خوانده دعوی به خواسته ابطال اسناد دولت در اراضی عرصه مسکن مهر شادگان که توسط افرادی با ارائه اسناد و مدارک غیر واقعی و بعضا مربوط به غیر از محدوده اراضی در صدد تملک غیر قانونی برآمده بودند که بحمدالله با تلاش و همت کارشناسان حقوقی اداره کل ، نهایتا رای قطعی له اداره کل متبوع صادر شد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی نیز گفت : ارزش کارشناسی شده اراضی موصوف ۷۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    دهبان زاده از همکاری و پیگیری های مقامات قضایی استان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال تقدیر و تشکر کرد .

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار داشت : این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند .




    مطالب مرتبط

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر بیش از ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    عوامل یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی با قاطعیت تمام ، مقابل افراد سودجو و فرصت‌طلب ایستاده و دست متجاوزان به اراضی عمومی و بیت‌المال را کوتاه می‌کنند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    نظرات کاربران