در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهم‌نامه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و سازمان شیلات برای ساخت مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از امضای تفاهم‌نامه دوجانبه همکاری در تولید و تامین مسکن میان این سازمان و سازمان شیلات ایران خبر داد .

    ارسلان مالکی گفت : این تفاهم‌نامه بر اساس قانون جهش تولید مسکن و با بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات طرفین تفاهم برای تامین مسکن کارکنان سازمان شیلات منعقد شده است .

    وی با بیان اینکه تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه با دقت و صراحت مشخص شده ‌است ، افزود : براساس تفاهم‌نامه منعقد شده، سازمان شیلات نسبت به معرفی اراضی تحت مالکیت خود به سازمان ملی زمین و مسکن اقدام خواهد نمود .

    این مدیر ارشد بخش مسکن کشور در ادامه با بیان اینکه سازمان شیلات موظف به ارسال فهرست کارکنان و متقاضیان واجد شرایط در قالب شرکت تعاونی مسکن کارکنان سازمان شیلات است ، اعلام کرد : این شرکت به‌عنوان مجری طرح از طرف سازمان شیلات به ما معرفی شده است .

    وی تامین منابع مالی پروژه و اولویت دادن به استفاده از فن‌آوری‌های نوین ساخت و ساز را از دیگر وظایف سازمان شیلات بر اساس موضوع این تفاهم‌نامه عنوان کرد .

    مالکی در توضیح تعهدات سازمان ملی زمین و مسکن در این تفاهم‌نامه گفت : کنترل فهرست ارسالی سازمان شیلات و تسهیل و پیگیری یا تعیین اراضی تخصیص یافته برای اجرای این تفاهم‌نامه براساس قوانین و مقررات برعهده سازمان ملی زمین و مسکن است .

    سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن همچنین در خصوص تامین زمین در شهرهایی که سازمان شیلات در آنها فاقد زمین است گفت : تلاش می‌کنیم در این شهرها در صورتیکه زمین برای ساخت مسکن داشته باشیم براساس ضوابط و مقررات لازم اقدام کنیم و سازمان شیلات هم موظف است در شهرهایی که زمین مناسب برای ساخت مسکن دارد اما متقاضی واجد شرایطی در آنها وجود ندارد ، اراضی را به سازمان ملی زمین و مسکن تحویل نماید .

    وی همچنین از تشکیل کارگروه مشترک طرفین توافق با هدف راهبری و ایجاد زمینه اجرای این تفاهمنامه خبر داد .

    مالکی در پایان برای انجام توافقات مشابه با سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که زمین یا املاک مازادی برای ساخت مسکن کارکنانشان داشته باشند، اعلام آمادگی کرد .




    مطالب مرتبط

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در حال حاضر میزان اراضی در حال آماده‌سازی برای طرح‌های مسکن بیش از ۳۷ هزار هکتار زمین معادل بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است که تأمین این میزان زمین در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است .

    |

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران