در حال بارگذاری ...

جبران کسری زمین در طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران با اجرای بلندمرتبه سازی

برای نهضت ملی مسکن هم اکنون اندکی کسری زمین داریم که با بلند مرتبه سازی و بازآفرینی بافت‌های های فرسوده قابل جبران است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمرانی استاندار مازندران گفت : کسری زمین نهضت ملی مسکن با بلندمرتبه‌سازی و بازآفرینی بافت فرسوده در استان قابل جبران است .

رضا علیخانی در جلسه کمیسیون ماده ۵ که با حضور علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان و دستگاه‌های مرتبط در اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بلندمرتبه سازی در مازندران را جا بیاندازیم ، اظهار کرد : با توجه به شرایط خاص جغرافیایی مازندران ، استان با کمبود زمین برای ساخت مسکن مواجه است .

وی با اشاره به اینکه با بلند مرتبه سازی بخش اعظم مشکل کمبود زمین و ترافیک مازندران حل خواهد شد ، افزود : برای نهضت ملی مسکن هم اکنون اندکی کسری زمین داریم که با بلند مرتبه سازی و بازآفرینی بافت‌های های فرسوده قابل جبران است .

معاون عمرانی استاندار مازندران از نشست و رایزنی با مقامات ملی برای تصویب طرح بلندمرتبه سازی در مازندران خبر داد و یادآور شد : تاکنون چندین نشست موثر در تهران برگزار شد و بحث کارشناسی خوبی انجام شد .

علیخانی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن از اولویت های مهم استاندار مازندران است و در راستای تامین مسکن مورد نیاز کشور در دستور کار قرار گرفته است ؛ خاطرنشان کرد : مجموعه دستگاه‌های مازندران با مدیریت استاندار در پی تحقق اهداف دولت در بخش مسکن در استان هستند .

علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران نیز در این نشست ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان ، خواستار مشارکت تمام دستگاه‌ها و بانک‌ها در اجرای این طرح شد .




مطالب مرتبط

در هفته دولت امسال ۳ هزار و ۷۰۸ واحد مسکن شامل ۱۸۶ واحد حمایتی ، ۲۵۶ واحد مسکن مهر ، هزار و ۷۳۸ واحد خودمالکی ، هزار و ۲۰۵ واحد بازآفرینی و ۳۲۳ واحد مسکن روستایی افتتاح می‌شود . این واحدهای مسکونی در شهرهای ساری ، میاندورود (سورک) ، بابلسر ، آمل ، بابل ، شیرگاه و بهشهر تحویل ...

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

نظرات کاربران