در حال بارگذاری ...

بررسی مشکلات اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین

پیشنهادهایی از جمله راه‌اندازی سامانه رتبه‌بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن براساس آورده مالی ، حمایت بیشتر از طریق تسهیل روند اعطای ضمانت‌نامه به انبوه‌سازان از سوی مسوولان استانی قزوین ارایه شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طی نشستی با حضور سرپرست بانک مسکن ، استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و مدیران ارشد بانک مسکن ، مشکلات و مسایل مربوط به انبوه‌سازان طرح نهضت ملی مسکن در استان بررسی شد .

در این نشست ، علی عسکری سرپرست بانک ، سیدمحسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک ، سعیدرضا کوهی رییس اداره کل اعتبارات بانک مسکن و یونس احمدی مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین نیز حضور داشتند ، مسوولان استانی قزوین به بیان برخی مشکلات مربوط به انبوه‌سازان طرح نهضت ملی مسکن در این استان پرداختند .

در ادامه ، پیشنهادهایی از جمله راه‌اندازی سامانه رتبه‌بندی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن براساس آورده مالی ، حمایت بیشتر از طریق تسهیل روند اعطای ضمانت‌نامه به انبوه‌سازان از سوی مسوولان استانی قزوین ارایه شد .

سرپرست بانک مسکن در این نشست با استماع مشکلات و پیشنهادهای ارایه شده از سوی حاضران ، ضمن تاکید بر تداوم حمایت بانک مسکن از اجرای طرح نهضت ملی مسکن به بیان برخی محدودیت‌ها در این خصوص پرداخت .

سیدمحسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون مدیرعامل در امور اعتباری بانک مسکن نیز با استقبال از پیشنهادهایی ارایه شده، پیگیری این پیشنهادها از سوی هر دو طرف را برای تسریع در روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن خواستار شد .

در پایان این نشست مقرر شد تا جلسات دیگری به‌ منظور پیگیری مسایل و مشکلات انبوه‌سازان طرح نهضت ملی مسکن استان قزوین برگزار شود .




مطالب مرتبط

پروژه گلشهر اهواز در قالب ۱۲۰۰ واحد مسکونی با مشارکت بانک مسکن و توسط شرکت جهاد خانه‌سازی رزمندگان متعلق به سپاه پاسداران احداث شده است .

|

بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

|

هلدینگ ثمسکن باید به پشتوانه بانک مسکن و ظرفیت‌های تخصصی و حرفه‌ای مجموعه بانک ، فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کند تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تامین مسکن مردم را کاهش دهیم .

|

خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

|

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

نظرات کاربران