در حال بارگذاری ...

سهم کردستان در طرح‌ نهضت ملی مسکن بیش از ۸۷ هزار واحد است

طبق برنامەریزی‌های انجام شدە باید طی چهار سال آیندە ٤ میلیون واحد مسکن در کشور ساختە شود کە از این میزان سهمیە استان ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راە و شهرسازی استان کردستان گفت : سهم استان کردستان در قالب طرح‌های ملی و نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است .

جهانگیر الیاسی اظهار کرد : هدف از طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها ، خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه و ایجاد امید است .

وی با اشارە بە اینکە حجم عظیمی از ساخت و سازها در قالب نهضت ملی مسکن سبب افزایش اشتغال جوانان خواهد شد ، گفت : به ازای هر ساختمان ۵.۵ اشتغال ایجاد خواهد شد . در سال گذشتە قیمت زمین نسبت بە قیمت مسکن افزایش ۱٤۰ درصدی داشتە است .

مدیرکل راە و شهرسازی استان کردستان گفت : طبق برنامەریزی‌های انجام شدە باید طی چهار سال آیندە ٤ میلیون واحد مسکن در کشور ساختە شود کە از این میزان سهمیە استان ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد است .

الیاسی در خصوص چالش‌های روبەروی طرح نهضت ملی در کردستان گفت : اغلب زمین‌های در نظر گرفتە شدە زمین کشاورزی و عمدتا از نوع ۱ و ۲ هستند . همچنین توپوگرافی استان خشن بودە و اراضی ملی عمدتا در این عوارض واقع شدەاند .

الیاسی هزینە آمادە سازی مسکن ملی در اکثر شهرها را بالا عنوان و اضافە کرد : همچنین در برخی شهرهای استان همچون بانە و مریوان کشاورزان و مالکین تمایلی بە توافق با راە و شهرسازی ندارند و نسبت بە تفکیک و فروش زمین‌ها اقدام می‌کنند . سهمیە شهر سنندج در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار و ۷۳٨ واحد بودە کە تاکنون ٦٦ هزار و ٥٨ خانوار ثبت‌نام کردەاند کە از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۲٥ ثبت نامی را تاکید و ۳ هزار و ۹۹۳ خانوار وجە آن را واریز کردەاند .

 




مطالب مرتبط

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران