در حال بارگذاری ...

تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری از بهار سال آینده

این طرح در شهرهای شهرکرد ، بروجن و فرخشهر به‌صورت انبوه‌سازی و در سایر شهرها در قالب گروه های دو یا سه نفره و با مدیریت خود متقاضیان در دست اجراست.

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری استان گفت : از ماه های ابتدایی سال آینده با تکمیل تعدادی از پروژه ها، تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن آغاز می شود و مابقی واحدها هم بر اساس پیشرفت و به تناوب تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد .

حسینعلی مقصودی گفت : در قالب این طرح ۸۳ هزار نفر در استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند و ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر آورد اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کردند . تاکنون برای احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان تأمین زمین صورت گرفته و احداث ۱۵ هزار واحد وارد مرحله اجرا شده است .

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود : این طرح در شهرهای شهرکرد ، بروجن و فرخشهر به‌صورت انبوه‌سازی و در سایر شهرها در قالب گروه های دو یا سه نفره و با مدیریت خود متقاضیان در دست اجراست .

مقصودی با اشاره به کمبود زمین در شهرهای لردگان ، فارسان ، بلداجی ، کیان و سودجان ، اظهار داشت : تلاش شده در این شهرها از محل مستثنیات زمین تأمین و به شهرها الحاق شود . در مجموع مقرر شده است ؛ طی چهار سال ۵۳ هزار واحد مسکن در حوزه شهری ، روستایی ، خودمالکی و بافت فرسوده در استان احداث شود . در نهضت ملی مسکن با افزایش قیمت‌ها و تورم مواجه شدیم و قیمت تمام‌شده افزایش دارد، بنابراین پیگیری‌ها برای افزایش وام ، کاهش نرخ سود تسهیلات و بازپرداخت پلکانی در دست اقدام است .

وی به ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی برای بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت : این بسته در چهار بُعد بلوک شهری ، محورهای اصلی محله‌ای ، عمق بافت فرسوده شهری و نوسازی قطعات غیرقابل تجمیع ابلاغ شده و امکان خوبی برای ساخت و ساز در این محلات فراهم آورده است .

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به دستورالعمل واگذاری زمین های ساخت و ساز شده در اراضی ملی نیز اشاره کرد و ادامه داد : برخی افراد در اراضی ملی ساخت و ساز کرده‌اند که در گذشته طبق قانون باید خلع ید و قلع و قمع صورت می‌گرفت ، اما با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی افرادی که قبل از تاریخ یک فروردین ۱۳۹۴ در این اراضی ساخت و ساز کرده اند ؛ می‌توانند با ثبت نام ، تشکیل پرونده و پرداخت هزینه بر اساس ارزش منطقه‌ای مالک زمین‌های خود شوند و سند رسمی دریافت کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت : متقاضیان پروژه ۵۰ واحدی اسکان با حضور در محل پروژه ، واحدهای مسکونی خود را ...

|

از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

|

با این آمار آذربایجان‌غربی در برنامه ۲ ساله طرح نوسازی مساکن در بافت‌های فرسوده شهری ۸۶.۵ درصد از برنامه ابلاغی را محقق کرده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

|

نظرات کاربران