در حال بارگذاری ...
  • احداث بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی

    تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریز شده است . برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه های سه نفره تامین شده است که به متقاضیان واگذار می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از  ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان خبر داد .

    قاسم قاسمی گفت : در استان ۶۶ هزار و ۷۸۸ نفر با ثبت نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند که از این تعداد ، ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر حائز شرایط هستند .

    وی با بیان اینکه ۸۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی تامین شده است ، اظهار کرد : به غیر از شهرهای شیروان و آشخانه ، مشکلی در تامین زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد . در شیروان ۸۰ هکتار زمین با توافق با کشاورزان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و در آشخانه هم تاکنون ۱۲ هکتار زمین تامین شده است .

    قاسمی تصریح کرد : تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریز شده است . برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه های سه نفره تامین شده است که به متقاضیان واگذار می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود ، گفت :  در این زمینه و برای برنامه ریزی بهتر ، نیازمند اطلاعاتی از ساخت و ساز در شهرها هستیم اما متاسفانه شهرداری ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند .

    قاسمی درباره نظارت های سازمان نظام مهندسی ساختمان به اجرای پروژه های مسکن دولتی گفت : هیچ پروژه ای بدون نظارت مهندسان اجرا نمی شود و رویکرد ما این است که مشکلات موجود در مسکن مهر که ناشی از نبود این نظارت ها ایجاد شد ، در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود .




    مطالب مرتبط

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از اخذ اسناد ۳۳۲ هکتار از اراضی ملی در شهر بجنورد خبر داد ...

    |

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    نظرات کاربران