در حال بارگذاری ...

استفاده از زمین‌های مرغوب برای ایجاد جاذبه در طرح نهضت ملی مسکن استان خوزستان

بانک ها به دلایل مختلفی استقبالی برای پرداخت وام نداشته اند و سرمایه گذاری در بخش های دیگر برای آن ها دارای جاذبه بیشتری است ؛ در این زمینه باید مسائل حل شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار خوزستان گفت : در طرح نهضت ملی مسکن اگر از زمین های مرغوب و یا زمین های بافت فرسوده شهرها و در مناطقی که جاذبه برای مردم داشته باشد استفاده نشود مثل مسکن مهر مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت .

علی اکبر حسینی محراب در نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن خوزستان که در اهواز برگزار شد ، اظهار کرد : همه مردم از دانش آموزان تا افراد به دلیل مسائل مختلف شامل آبگرفتگی تا نبود فاضلاب ، بحث های بهداشت و درمان ، نبود پاسگاه و مسجد و... از واحدهای مسکن ساخته شده گلایه مند هستند . درصد رضایتمندی مردم پایین است و همه طلبکار و ناراضی هستند و باید اقداماتی انجام شود تا این بحث های زیرساختی در پروژه های ملی مسکن مورد توجه قرار گیرد .

استاندار خوزستان با اشاره به پروژه های مسکن مهر گفت : واحدهایی که تحویل داده شده اند ، مردم از شرایط زیرساختی این واحدها ناراضی هستند و واحدهایی که تحویل داده نشده اند نیز عمدتا مخروبه هستند و سرمایه ملی از بین رفته است .

حسینی محراب با اشاره به جانمایی شهرهای جدید اظهار کرد : به هر دلیلی از این شهرها در خوزستان استقبال نشده است و علی رغم سرمایه عظیمی که انجام شده از این شهرها استقبال نشده است . برای افزایش استقبال باید جاذبه های بیشتری برای این شهرهای جدید ایجاد شود .

وی افزود : بانک ها به دلایل مختلفی استقبالی برای پرداخت وام نداشته اند و سرمایه گذاری در بخش های دیگر برای آن ها دارای جاذبه بیشتری است ؛ در این زمینه باید مسائل حل شود .

حسینی محراب عنوان کرد : با این روندی که وجود دارد مردم در خوزستان صاحبخانه نمی شوند و مشکلات مسکن وجود دارد . باید به صورت جدی در این حوزه ورود و برنامه ریزی کرد تا شاهد حل مشکلات مسکن در استان باشیم .




مطالب مرتبط

بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری ، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است . در شهرهای ماهشهر ، دزفول ، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته ...

|

رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

|

آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

|

با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

|

نظرات کاربران