در حال بارگذاری ...
  • موافقت سازمان برنامه و بودجه با پرداخت ۱۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل پروژه‌های سازمان مجری

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت ۱۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و ورزشی سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد .

    علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با تبریک فرارسیدن سال ۱۴۰۲ یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال جدید سازمان را استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق عنوان کرد و توضیح داد : بر اساس ماده ۵۶ قانون الحاق ، این امکان به دستگاه‌ها ، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها داده شده تا بتوانند از محل دریافت تسهیلات از بانک‌ها نسبت به تسریع در تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند که سازمان مجری از این امکان و ظرفیت همچنانکه در سال گذشته استفاده کرد ، بهره خواهد برد .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی ادامه داد : در سال گذشته موفق شدیم تا از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای انجام طرح تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی که شامل دو پروژه کتابخانه و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است حدود ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب کنیم که تاکنون ۱۵۰ میلیاردتومان آن تخصیص یافته است .

    نبیان سازوکار دریافت استفاده از این ظرفیت را موافقت سازمان برنامه و بودجه ، انتخاب بانک عامل ، پذیرش قطعی بانک برای ارایه تسهیلات ، ثبت در سامانه تضامین سازمان برنامه و بودجه و ارایه موافقت‌نامه اصولی برای جزئیات دریافت تسهیلات عنوان کرد .

    وی با یادآوری اینکه پروسه تکمیل طرح تملک و توسعه مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طی شده است ، گفت : تاکنون سازمان مجری موفق شده است ۱۵۰ میلیاردتومان را برای تکمیل این طرح دریافت کند و مابقی در برنامه دریافت و تخصیص است .

    درخواست ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ۳ بیمارستان در سال ۱۴۰۲

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در برنامه است تا از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت ۱۲۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل سه بیمارستان و یک ورزشگاه بودجه دریافت شود ، ادامه داد : در برنامه است تا در سال جدید برای سه بیمارستان آموزشی رشت معادل ۳۰۰ میلیارد تومان ،‌ برای احداث بیمارستان جایگزین خاتم‌الانبیاء شوشتر ۲۰۰ میلیارد تومان ، برای احداث بیمارستان آموزشی ساری معادل ۳۰۰ میلیارد تومان از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق برای دریافت تسهیلات اقدام شود .

    نبیان یادآور شد : روند کار به این ترتیب است که ابتدا باید سازمان برنامه و بودجه با پرداخت این تسهیلات موافقت کند . هم اکنون برای تکمیل بیمارستان رشت با بانک ملت ، تکمیل بیمارستان جایگزین خاتم‌الانبیاء شوشتر با بانک رفاه و تکمیل بیمارستان آموزشی ساری با بانک صادرات وارد مذاکره شدیم و موافقت نامه اصولی آنها در آستانه امضا قرار دارد .

    موافقت سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت یکصد میلیاردتومان تسهیلات برای تکمیل ورزشگاه بناب

    وی توضیح داد : همچنین برای ورزشگاه بناب که در درون خود ۵ پروژه را دارد وارد رایزنی شده‌ایم . هم‌اینک سازمان برنامه و بودجه با پرداخت تسهیلات برای تکمیل این پروژه موافقت کرده است و سازمان مجری برای تکمیل این طرح نیز ۱۰۰ میلیارد تومان درخواست کرده است .

    مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خاطرنشان کرد : سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در سال گذشته توانست برای طرح توسعه مجلس شورای اسلامی ، سه بیمارستان و یک ورزشگاه از ظرفیت ماده ۵۶ قانون الحاق بهره‌مند شود . هم‌اینک برای این پروژه‌ها در مرحله عقد قرارداد با بانک‌های مربوطه هستیم . در مجموع از ظرفیت ماده ۵۶ به مبلغ ۱۲۰۰ میلیاردتومان اقدام کردیم که ۳۰۰ میلیاردتومان را گرفته‌ایم و مابقی در مراحل مختلف عقد قرارداد است .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران