در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر

    در شهر تیران با توجه به اراضی که از قبل موجود بوده است و مصوبات اخذ شده برای الحاق اراضی به محدوده شهری ، در سال جاری کل زمین مورد نیاز برای این شهر تامین می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ۲۱۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر خبر داد و گفت : اراضی به گروه‌های دو نفره تحویل شده و واحدها توسط متقاضیان ساخته می‌شود .

    آیین آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهر رضوانشهر با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی تیران و کرون برگزار شد .

    در این مراسم کلنگ احداث ۲۱۲ واحد مسکونی به زمین زده شد تا احداث واحدهای مسکونی به صورت گروه ساخت آغاز شود .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این مراسم اظهار داشت : ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تیران و کرون برای هر سه شهر تیران ، رضوانشهر و عسگران انجام پذیرفت که به لطف خدا عملیات احداث ساخت واحدهای مسکونی شهر رضوانشهر شروع می‌شود .  

    وی با اشاره به اینکه در این شهر اراضی به متقاضیان واگذار می‌شود تا جهت ساخت اقدام کنند اذعان داشت : با توجه به‌ مشخص بودن متقاضیان حائز شرایط ، اراضی به آنان تخصیص شد و قرعه کشی در این رابطه بعمل آمده است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص نحوه ساخت این واحدها گفت : زمین‌ها به گروه‌های دو نفره تحویل شده است تا متقاضیان خود اقدام به ساخت کنند . با توجه به‌ اینکه در ابتدای سال قرار داریم و فصل مطلوبی برای اجرای این پروژه است، انتظار می‌رود پروانه ساختمانی در اسرع وقت صادر شود تا متقاضیان به سرعت ساخت و ساز را شروع کنند .  

    قاری‌قرآن در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تیران و عسگران اذعان داشت : در شهر تیران با توجه به اراضی که از قبل موجود بوده است و مصوبات اخذ شده برای الحاق اراضی به محدوده شهری ، در سال جاری کل زمین مورد نیاز برای این شهر تامین می‌شود .  

    وی افزود : در شهر عسگران زمین دولتی موجود نبود لذا تلاش‌هایی در سطح شهرستان بعمل آمده تا برای تامین زمین از اراضی شخصی و اراضی در اختیار ارگان‌های دیگر مشکل حل شود لذا به این ترتیب مبحث زمین طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان تیران و کرون تعیین تکلیف می‌شود . پس از تعیین شدن اراضی نحوه ساخت آن که به صورت گروه ساخت باشد و یا از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت آن انجام پذیرد ، مشخص می‌شود .




    مطالب مرتبط

    در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تاکنون تعداد بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است که بر این اساس در مجموع افزون بر ۵۲ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۹۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .

    |

    با بررسی‌های به عمل آمده از متقاضیان ثبت نامی حدود ۹ هزار نفر دارای فرم "ج" سبز بودند و برای تشکیل پرونده مراجعه کردند که تا کنون تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شدند . با توجه به اینکه در بعضی از شهرها زمین دولتی آماده داشتیم زمین به حدود یک هزار و ۳۵۰ نفر از مددجویان ...

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان اصفهان ، تاکنون بیش از ۲۳۰ پروژه تعیین شده است ، همچنین در این شهرها در حال حاضر برای ساخت افزون بر ۲۹ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی قرارداد سازنده منعقد شده است .

    |

    از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ نفر ، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر ، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند .  

    |

    نظرات کاربران