در حال بارگذاری ...
  • تامین بیش از یک هزار هکتار زمین در سال های اخیر برای طرح های عمرانی دولتی

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : از تامین زمین برای اجرای طرح های مختلف پروژه های عمرانی دولتی در حوزه گردشگری ، اقتصادی ، بهداشت و سلامت ، ساخت مدرسه و مصلی در استان اردبیل خبر داد .

    محبوب حیدری فعالیت معاونت املاک را با رویکرد تامین زمین برای اجرای طرح های عمرانی دولتی یادآور شد و بیان کرد : ما وظیفه تامین زمین برای اجرای طرح های مختلف پروژه های عمرانی دولتی در حوزه گردشگری ، اقتصادی ، بهداشت و سلامت ، ساخت مدرسه ، مصلی را بر عهده داریم . همکاران ما در حوزه املاک و حقوقی سعی دارند تا این زمین ها را برای مجموعه های احداثی و عمرانی تامین کرده و به سرعت تحویل دستگاه های اجرایی مختلف کنند که بیش از یک هزار هکتار زمین در سال های اخیر تامین شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : برای تامین مسکن اقشار ویژه نظیر خانواده های شهدا و ایثارگران ، مددجویان بهزیستی و نهادهای حمایتی تامین زمین به شکل ۱۰۰ درصد انجام می شود تا دغدغه ای از بابت تامین زمین وجود نداشته باشد .

    حیدری نظارت عالیه از ۳۵۰ پروژه با همراهی نظام مهندسی را در سال گذشته یادآور شد و بیان کرد : کلیات این طرح ها با نقشه ها و پروانه های صادر شده کنترل و مورد پایش قرار گرفته است . صدور اولیه مجوز کسب و کار برای اولین بار توسط سامانه پروانه اشتغال «سپامک» به تعداد ۲۱۰ فقره صادر شده است . از ابتدای سال جاری مهندسان برای صدور اولیه پروانه کار و اشتغال باید از طریق درگاه ملی مجوزها اقدام کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از برگزاری دوره آموزشی خاک – بتن برای اولین بار در سطح کشور برای آزمایشگاه های بخش خصوصی خبر داد و تصریح کرد : این دوره تئوری و عملی ۱۶ ساعته با حضور اساتید برگزار شد . تعداد ۱۶۸ فقره از ساختمان ها در سال گشته به دلیل رعایت نشدن مقررات ملی ساختمان و رفع ایراد به شهرداری و نظام مهندسی معرفی شده تا با متخلفان از طریق شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی برخورد شود .




    مطالب مرتبط

    همه الزامات ، دستورالعمل ها و آئین نامه های دفتر مقررات ملی ساختمان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اجرای طرح ملی نهضت مسکن به صورت کامل رعایت می شود . در ۲۹ شهر استان اردبیل تعداد ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن تایید نهایی شده و از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به‌ دنبال استقبال جامعه مهندسی از برگزاری دوره‌های آموزش الکترونیکی صرفه‌جویی در مصرف انرژی (مبحث نوزدهم مقررات ملی ...

    |

    موظف هستیم واحدهای مسکونی با کیفیت بالا و استاندارد به مردم و متقاضیان که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحویل دهیم و در این موضوع هیچ بهانه ، کم‌کاری و قصور را قبول و تحمل نخواهیم کرد .

    |

    با تلاش و پیگیری های همکاران معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اسناد مالکیت بیشتر زمین های اختصاص یافته به پروژه های نهضت ملی مسکن بنام دولت و راه و شهرسازی صادر شده و اسناد الباقی اراضی هم طی ماه های آینده صادر خواهد شد .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    نظرات کاربران