در حال بارگذاری ...
  • اصلاح قوانین موجود برای تمرکز ساخت ساختمان‌های عمومی در سازمان مجری

    تدوین و اصلاح قوانین بالادستی و تهیه بستر قانونی مناسب برای متمرکز شدن ساخت و سازهای دولتی و عمومی توسط سازمان با بکارگیری آخرین فناوری‌های علمی بر اساس اهمیت و نوع کاربری هر پروژه و حذف دستگاه‌های موازی نخسیتن راهکاری است که در سازمان اتخاذ شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از اتخاذ چهار راهکار برای‌ راه‌اندازی چرخه بهره‌وری و اصلاح قوانین برای تمرکز ساخت ساختمان‌های عمومی در آن سازمان خبر داد .

    مهناز آقاجانی با تاکید بر اینکه سازمان مجری بر اساس بند الف ماده ۵ قانون برنامه ششم توسعه کشور و همچنین تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه اجرایی آن، موظف است تا چرخه بهره‌وری در سازمان را راه اندازی کند در خصوص راهکارهای اتخاذ شده توضیحاتی را ارایه کرد .

    مدیرکل برنامه ، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در بیان جزئیات راهکارهای ارایه شده گفت : تدوین و اصلاح قوانین بالادستی و تهیه بستر قانونی مناسب برای متمرکز شدن ساخت و سازهای دولتی و عمومی توسط سازمان با بکارگیری آخرین فناوری‌های علمی بر اساس اهمیت و نوع کاربری هر پروژه و حذف دستگاه‌های موازی نخسیتن راهکاری است که در سازمان اتخاذ شده است .

    آقاجانی ادامه داد : این برنامه توسط مصوبه هیات وزیران با موضوع سند ارتقا بهره‌وری بخش ساختمان در تیرماه ۱۴۰۰ ابلاغ شد که در جزء ۷ بند ۵ همان سند تحت‌عنوان اولویت‌های سیاسی مقرر شد تا برنامه فوق عملیاتی شود و پیشنهادها در برنامه هفتم توسعه ارایه و اجرای آن پیگیری شود . این مهم توسط سازمان مجری در حال دنبال است و در برنامه هفتم توسعه نیز پیشنهاد شده است .

    وی دومین راهکار را ایجاد سازوکار بررسی عملکرد مشاوران و پیمانکاران و ارایه بازخورد برای پیگیری آنها در پروژه‌های آتی با هدف بهبود مستمرد عملکرد مشاوران و پیمانکاران عنوان کرد . ایجاد الگوی ارزیابی علمکرد دوره‌ای کارشناسان فنی سازمان با هدف بهبود مستمر مدیریت پروژه و همچنین بررسی اسناد حین اجرای پروژه‌ها با هدف بهبود زمان و کیفیت رسیدگی به صورت وضعیت‌ها از دیگر راهکارهای سازمان برای افزایش بهره‌وری است .

    مدیرکل برنامه، بودجه و کنترل پروژه سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از مشکلات موجود را موازی‌کاری سایر دستگاه‌های در احداث ساختمان‌های عمومی برشمرد. به گفته وی همین مشکل سبب شده  تا از ظرفیت سازمان به درستی استفاده نشود .

    وی اتخاذ برنامه‌های موجود را راهکاری برای کاهش مشکلات موجود و ارتقا بهره‌وری عنوان کرد . سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تمامی گزارش‌های چهار اقدام را در قالب کاربرگ‌ها و فرم‌های تعریف‌شده بر اساس شیوه‌نامه پایش اجرای برنامه‌های ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی کشور تکمیل کرده و به وزارت راه و شهرسازی و همچنین سازمان ملی بهره‌وری ارایه شده است . کاربرگ‌ها و فرم‌های تعریف شده و گزارش‌های تدوین شده توسط معاونت مسکن و ساختمان به سازمان بهره‌وری ارایه خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در راستای زیرساخت‌هایی که نیاز است در اجرای طرح‌های مسکن تامین شود نیز تفاهمی بین سازمان مجری و سازمان ملی زمین و مسکن ایجاد شده تا در آینده بتوان زیرساخت‌های مورد نیاز طرح‌های مسکن را با سرعت بیشتری تأسیس کرد .

    |

    احداث بیمارستان ۵۰۰ تختی ایرانشهر که در مرحله اسکلت قرار دارد از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و طبق زمان‌بندی اولیه تکمیل آن تا سال ۱۴۰۴ به طول می‌انجامد . هم‌اکنون پیشرفت کل این پروژه ۲۸ درصد است و با تخصیص به موقع اعتبار در زمان مقرر به اتمام خواهد رسید .

    |

    ساخت این بیمارستان ۱۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان آن تامین شده است و به ۴۵۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است تا بیمارستان تکمیل و تحویل بهره‌بردار شود .

    |

    بر اساس آمارها سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی بیش از ۲۵۱ بیمارستان با ۲۴ هزار و ۴۴۳ تخت را ساخته و تحویل بهره‌بردار داده است .

    |

    این بیمارستان در ۶ طبقه احداث می‌شود و شامل تمامی بخش‌های یک بیمارستان جنرال و عمومی است . برنامه‌ریزی شده است تا این بیمارستان با تأمین به‌موقع منابع مالی در ۳۶ ماه و با سرمایه‌گذاری ۱۴۰۰ میلیارد تومان احداث شود .

    |

    نظرات کاربران