در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۵۵۳ مورد به ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱

    مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند . شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: در سال ۱۴۰۱ یگان حفاظت راه و شهرسازی فارس ۵۳۳ مورد اراضی ملی به متراژ سه میلیون و یکصد و هشتاد و سه متر مربع به ارزش ۲۶۰۰۰ میلیارد ریال را رفع تصرف و به بیت المال بازگرداند .

    محمود رضا طالبان افزود : در سال گذشته ۵۳۴ مورد با رفع تصرف فوری به متراژ بیش از ۳ میلیون متر مربع و ارزش ۲۵ هزار میلیارد توسط یگان حفاظت این اداره کل از متصرفان و زمین خواران گرفته و به بیت المال بازگردانده شد .

    وی خاطرنشان ساخت : ۱۹ مورد نیز حکم قضایی صادره شده به متراژ ۱۸۳ هزار متر مربع و ارزش ۲۱۰۰ میلیارد ریال اجرا و رفع تصرف گردید .

    مدیر کل راه و شهرسازی فارس اضافه کرد : مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند . شهروندان می توانند موارد تصرف ، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند .

     




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران