در حال بارگذاری ...
  • صدور اسناد مالکیت بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به نام دولت

    با عنایت به پیگیری های مستمر صورت گرفته در راستای اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی و در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آئین نامه اجرائی آن این اراضی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گردید و اسناد مالکیت این اراضی به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اعلام صدور ۲۶۵ فقره سند مالکیت اراضی به نام دولت در استان البرز گفت : اسناد مالکیت بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در شهرستان نظر آباد استان البرز به نام دولت صادر شد .

    حسین شریفی گفت : این اسناد شامل یک قطعه زمین تحت پلاک ثبتی ۱۶۶ فرعی از ۳۶۶ اصلی شهرستان نظرآباد به مساحت ۱۰۳۷۲۷۰ متر مربع موسوم به چمبورک و همچنین ۲۶۴ قطعه زمین در مسکن مهر قوچ حصار از توابع شهرستان نظرآباد به مساحت ۶۲۶۵۲۴ متر مربع بوده که اسناد مالکیت این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد .

    در تکمیل این خبر محمد عسکری رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نظرآباد نیز با اشاره به نحوه صدور اسناد مالکیت این اراضی گفت : با عنایت به پیگیری های مستمر صورت گرفته در راستای اخذ اسناد مالکیت اراضی دولتی و در اجرای ماده ۱۰ قانون زمین شهری و ماده ۲۰ آئین نامه اجرائی آن این اراضی تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گردید و اسناد مالکیت این اراضی به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شد .




    مطالب مرتبط

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    برگزاری میزگردهای تخصصی در حوزه املاک ، امور حقوقی ، واگذاری زمین ، فنی و مهندسی و همچنین بانک زمین از اهداف این همایش است . هم‌فکری و هم افزایی و تبادل اطلاعات و تجربیات در بین استان‌ها از مهم‌ترین عوامل برگزاری همایش منطقه‌ای در اردبیل است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن موفق شد در اخذ اراضی سایر دستگاه‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۹۰۰ هکتار اراضی را شناسایی کند و سند این اراضی برای تخصیص به تولید مسکن، اخذ شده است . همچنین با تلاش‌های انجام شده ۲۳ هزار هکتار زمین بخشی خصوصی برای ساخت مسکن شناسایی شد .

    |

    ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است .

    |

    نظرات کاربران