در حال بارگذاری ...
  • ایجاد اشتغال موثر با ورود سازندگان بومی به طرح نهضت ملی مسکن استان گلستان

    تا کنون در ۹ شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر ، برای ساخت سه هزار و ۳۶۳ واحد زمین تامین شده است . در روزهای آتی فراخوان چهار هزار و ۵۰۰ واحد پروژه ارائه خواهد شد که انجمن انبوه سازان و سازندگان استان می توانند در این فراخوان ها شرکت کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در اولین نشست انجمن انبوه سازان و سازندگان استان در سال جدید ، از ایجاد اشتغال موثر در صورت ورود سازندگان بومی به پروژه های نهضت ملی مسکن در گلستان سخن گفت .

    مهدی ملک در ابتدای این جلسه گفت : تعهد استان گلستان برای ساخت مسکن طی یک سال ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکن شهری در ۳۲ شهر استان است .

    رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : از مجموع این ۳۲ شهر ، ۹ شهر بالای ۲۵ هزار نفر در گلستان وجود دارد که اداره کل راه و شهرسازی موظف به تامین مسکن در این شهرها است .

    وی با بیان اینکه در باقی شهرهای زیر ۲۵ هزارنفر اداره کل راه و شهرسازی تنها تعهد تامین زمین را بر عهده دارد ، گفت : تا کنون در ۹ شهر با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر ، برای ساخت سه هزار و ۳۶۳ واحد زمین تامین شده است . در روزهای آتی فراخوان چهار هزار و ۵۰۰ واحد پروژه ارائه خواهد شد که انجمن انبوه سازان و سازندگان استان می توانند در این فراخوان ها شرکت کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت : در سال ابتدایی طرح نهضت ملی مسکن مباحث مربوط به تامین زمین ، الحاقات و تفکیک نقشه ها انجام شد و انتظار می رود در سال جاری، با حمایت استاندار گلستان و اداره کل راه و شهرسازی از انبوه سازان عملیات اجرایی پروژه ها تسریع یابد . برای ورود تمامی سازندگان بومی به پروژه های نهضت ملی مسکن، تببین کامل شرایط از جانب انجمن هیات مدیره انبوه سازان و پیمانکاران برای سازنده ها ضرروی است .

    وی افزود : عده کثیری از سازنده ها از بستری که دولت برای ورود آن ها به پروژه نهضت ملی مسکن در نظر گرفته آگاهی نداشته و همین امر موجب عدم حضور آن ها در پروژه ها می شود . با حذف هزنیه های جانبی مانند هزینه انشعابات ، محوطه سازی ، آسانسور ، پروانه ساخت و نظام مهندسی، میزان هزینه انبوه سازان برای ساخت یک واحد مسکونی کاهش می یابد و انتظار می رود سازندگان همراهی بیشتری برای ساخت مسکن انجام دهند .

    ملک از تاکید استاندار گلستان و اداره کل راه و شهرسازی بر تخصیص پروژه های ساخت مسکن به پیمانکاران بومی سخن گفت و افزود : با ورود سازندگان بومی به این پروژه ها، بستری برای ایجاد اشتغال موثر در گلستان ایجاد می شود . علاوه بر استفاده از نیروهای کارگری بومی ، سازندگان از مصالح تولیدی درون استان نیز استفاده خواهند کرد که این امر موجب چرخش مالی در استان خواهد شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد : یکی دیگر از تعهدات وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت مسکن ، کمک به نوسازی واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده و ناکارآمد است . در استان گلستان بیش از دو هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که انبوه سازان می توانند با ورود به این حوزه نقش اثرگذاری بر کاهش آسیب های احتمالی در این مناطق ایفا کنند .

    در ادامه این نشست، اعضای انجمن انبوه سازان گلستان مواردی را در خصوص شرایط ورود به پروژه های ساخت مسکن در استان ارائه کرده که مهم ترین آن قیمت تمام شده ی ساخت مسکن بود .

    همچنین در این جلسه مقرر شد ، انجمن انبوه سازان پس از برآورد هزینه های ساخت ، قیمت پیشنهادی خود را ارائه کرده و پس از بررسی ، قیمت نهایی جهت تصویب به شورای مسکن استان ارائه شود .




    مطالب مرتبط

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

    |

    در اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز توجه زیادی به تخصیص سرانه‌های عمومی شده و بخش قابل توجهی از اراضی به این امر اختصاص یافت .

    |

    از ۱۹۰۳۷۳ متقاضی تایید نهایی شده نهضت ملی مسکن تاکنون برای ۱۱۹۶۰۲ متقاضی افتتاح حساب انجام شده و به پروژه های مسکن تهران متصل شده اند که شامل پروژه های اداره کل راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرهای جدید پرند و پردیس می‌شود .

    |

    ساخت پروژه ۱۵۰ واحدی انبوه ساز توسط انجمن خیرین مسکن ساز مهدیشهر از دیگر اقدامات در راستای تامین مسکن در این شهرستان است .

    |

    نظرات کاربران