در حال بارگذاری ...
  • تایید بیش از ۲۳ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی

    با توجه به اقدامات بعمل آمده در راستای تامین زمین و الحاقات انجام شده ، در سال ۱۴۰۲ به صورت ویژه مبحث فاز اجرایی ، نظارت بر اجرای پروژه‌ها ، رفع مشکلات ساخت و سرعت بخشی در تکمیل آن در برنامه این اداره‌کل است و نیاز است همچون سال گذشته فعالیت‌های مرتبط با این طرح به صورت جهادی و جهش گونه انجام پذیرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در دیدار با استاندار خراسان شمالی از تایید بیش از ۲۳ هزار متقاضی در بحث نهضت ملی مسکن در استان خبر داد .

    قاسمی تصریح کرد : در بحث نهضت ملی مسکن در استان در همه شهرهای استان پروژه ها شروع شده است و فقط در آشخانه و شیروان به مشکل زمین برخوردیم که در شهر آشخانه ۷۰ هکتار به فاصله ۱ کیلومتری از این شهر الحاق آن در حال انجام است و عملیات اجرایی ساخت مسکن در شهر آشخانه به زودی شروع خواهد شد .

    وی همچنین به تامین زمین در شهر شیروان اشاره کرد و افزود : مباحث مربوط به تخصیص ۸۰ هکتار زمین شیروان در حال اجراست و در انتهای کار قرار دارد و بابت تاخیر در تامین زمین در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در دو شهر شیروان و آشخانه از مردم عزیز شهرهای مذکور عذرخواهی میکنم و انشاالله بزودی مشکل در این دو شهر نیز مرتفع خواهد شد .

    قاسمی با اشاره به وضعیت پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان خراسان شمالی گفت : با توجه به اقدامات بعمل آمده در راستای تامین زمین و الحاقات انجام شده ، در سال ۱۴۰۲ به صورت ویژه مبحث فاز اجرایی ، نظارت بر اجرای پروژه‌ها ، رفع مشکلات ساخت و سرعت بخشی در تکمیل آن در برنامه این اداره‌کل است و نیاز است همچون سال گذشته فعالیت‌های مرتبط با این طرح به صورت جهادی و جهش گونه انجام پذیرد .

    قاسمی عنوان کرد : محور بجنورد به جنگل گلستان با تلاش استاندار معزز و دعوت از وزیر راه و شهرسازی وارد فاز جدیدی شده است و پیگیری میکنیم که امسال به سرانجام برسد و پیمانکاران مطالبات زیادی در این محور دارند و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قول اتمام این محور و تزریق اعتبارات را داده است تا محور مذکور جان تازه ای به خود بگیرد .

    محمدرضا حسین نژاد ، استاندار خراسان شمالی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر راه و شهرسازی گفت : در دیدار با وزیر راه و شهرسازی نحوه کند بودن پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان مورد گلایه قرار گرفت که البته با دعوت از وزیر راه و شهرسازی و بازدید میدانی از این محور ، امیدواریم اقدامات اساسی تری صورت گیرد . کار مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان سخت است اما با تجربه بالا مدیران می توان این مسیر را به خوبی طی کرد .

    گفتنی است مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در ادامه در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار حاضر و از نزدیک با محمدرضا رشیدی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار دیدار و گفتگو کرد و سال جدید را به وی تبریک گفت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

    |

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    از مهم‌ترین موارد مطرح شده می‌توان به بررسی طرح تفکیکی سایت ۴۶ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر ملک آباد ، تغییر کاربری ، افزایش طبقات ، جانمایی کاربری آموزشی مقیاس محله ، بررسی طرح تفکیکی سایت اداری و بررسی طرح اصلاحی شبکه معابر و... اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران