در حال بارگذاری ...

تامین مسکن نخبگان استان گلستان در راستای تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی

وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بنیاد ، زمین مورد نیاز برای تأمین مسکن نخبگان و سرآمدان علمی را در چارچوب قانون جهش تولید مسکن فراهم کند . همچنین در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار ، نخبگان فاقد مسکن فارغ‌التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز مشمول تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن مشابه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها می‌شوند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از تامین مسکن نخبگان استان در راستای تصویب آیین‌نامه جامع حمایت از نخبگان ایرانی خبر داد .

مهدی ملک اظهار کرد : در راستای دستور رئیس‌جمهور در خصوص تدوین دستورالعملی به منظور حمایت مؤثر از نخبگان ، هیات وزیران آیین‌نامه «حمایت از نخبگان ایرانی» را تصویب کرده است . موضوع نخبگان همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و سیاست گذاران بوده است .

وی حمایت‌های زیرساختی در تامین شغل و مسکن برای نخبگان و استعدادهای برتر را از عوامل مهم جلوگیری از خروج نخبگان از کشور دانست و افزود : تامین مسکن نخبگان از جمله موارد حمایتی است که در بنیاد ملی نخبگان در حال پیگیری است . در این راستا به منظور تأمین مسکن نخبگان در سراسر کشور، نخبگان و سرآمدان علمی فاقد مسکن، در چارچوب قانون جهش تولید مسکن، در اولویت برخورداری از مزایای قانون هستند.

وی افزود : وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و بنیاد ، زمین مورد نیاز برای تأمین مسکن نخبگان و سرآمدان علمی را در چارچوب قانون جهش تولید مسکن فراهم کند . همچنین در چارچوب مصوبات شورای پول و اعتبار ، نخبگان فاقد مسکن فارغ‌التحصیل یا دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیز مشمول تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و همچنین تسهیلات ودیعه مسکن مشابه اعضای هیأت علمی دانشگاه ها می‌شوند .

وی با بیان اینکه دولت اکنون به الگویی برای رفع این دغدغه رسیده است، گفت: به صورت پایلوت تفاهم‌نامه هایی برای تامین مسکن نخبگان دانشگاه های شریف و تهران منعقد شده که در گلستان نیز اقداماتی برای اجرای این آیین نامه در دستور کار قرار دارد .




مطالب مرتبط

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

فناوری‌های نوین همچنین تاثیرات قابل توجهی بر تولید مسکن در استان‌های دارای کمبود زمین به ویژه در استان گلستان که به طور جدی با این معضل روبرو هستیم ، داشته و راه حلی موثر برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان است .

|

تحویل به‌موقع واحدها بدون کاهش کیفیت ، اولویت اصلی ماست و پیمانکار باید با دقت و سرعت لازم مراحل کاشی‌کاری و تأسیسات را به اتمام برساند .

|

این پروژه که در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع در حال احداث است و شامل ۱۲ بلوک با واحدهای ۳۰ ، ۳۶ و ۵۴ متری است ، هم‌اکنون با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله ساخت دیوارچینی و اجرای تأسیسات قرار دارد .

|

از سال ۱۴۰۰ تا کنون ، ۶ هزار و ۵۲۹ پروانه نوسازی در محلات هدف بازآفرینی شهری گلستان صادر و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده است .

|

نظرات کاربران