در حال بارگذاری ...
  • لزوم مشارکت بیشتر مردم در تکمیل طرح نهضت ملی مسکن استان چهارمحال و بختیاری

    موانع و مشکلات با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها برطرف می‌شود اما از متقاضیان تقاضا می‌شود ضمن بازدید از روند اجرای طرح، در تأمین آورده مالی مشارکت بیشتری نمایند تا طرح از پیشرفت بهتری برخوردار شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار چهارمحال و بختیاری از سرعت‌بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان در سال جاری خبر داد و گفت : در ماه‌های اخیر مشارکت مردمی چند برابر شده است و اگر این مشارکت به همین شکل افزایش یابد ؛ پیشرفت طرح هم به شکل نهضتی چند برابر می‌شود .

    غلامعلی حیدری در بازدید میدانی از واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن واقع در منظریه شهرکرد ، اظهار داشت : واگذاری تعدادی از واحدهای این طرح در برخی از مناطق روستایی و شهری استان از خردادماه امسال آغاز می‌شود . در حال حاضر ۷۰ درصد زمین مورد نیاز کل طرح تأمین شده است و برای تأمین مابقی زمین موردنیاز ، از تمام ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود .

    استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد : سهمیه استان در طرح نهضت ملی مسکن، احداث ۴۰ هزار واحد مسکن شهری و ۱۴ هزار مسکن روستایی است که این واحدها با مساعد شدن شرایط جوی استان با سرعت در حال ساخت است . در حالی که اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان از پیشرفت خوبی برخوردار شده است ؛ اجرای این طرح در شهرهای استان با موانع و مشکلاتی روبرو بود که بسیاری از این مشکلات برطرف شده است و طرح جهش خوبی در سال جاری خواهد داشت .

    استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای مسکن استان ، خاطرنشان کرد : موانع و مشکلات با هم‌افزایی و همکاری بین‌بخشی دستگاه‌ها برطرف می‌شود اما از متقاضیان تقاضا می‌شود ضمن بازدید از روند اجرای طرح ، در تأمین آورده مالی مشارکت بیشتری نمایند تا طرح از پیشرفت بهتری برخوردار شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز درحاشیه این بازدید، با اشاره به تحویل ۶۰۰ واحد مسکونی تا پایان خردادماه سال جاری به متقاضیان در منظریه شهرکرد، گفت: این واحدهای مسکونی هم‌اکنون بالای ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند .

    حسینعلی مقصودی افزود : بر اساس روند کار و پیشرفت قابل ملاحظه طرح، پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حدود سه هزار واحد مسکونی در کل استان به متقاضیان واگذار شود . هم‌اکنون یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی توسط راه و شهرسازی و یک‌هزار و ۲۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن در محله ۳۴ منظریه و ۱۵۰ واحد در محله ۳۹ منظریه توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حال ساخت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد : در محله 40 منظریه نیز برای سه هزار و ۴۰۰ واحد پیمانکار انتخاب شده و مراحل شروع عملیات اجرایی نیز محقق شده است ؛ همچنین در محلات 41،33 و 42 هم اخیراً تغییر کاربری و تفکیک اراضی صورت گرفته و بزودی انتخاب مجری و پیمانکار انجام و شاهد شروع عملیات اجرایی در این محلات خواهیم بود و بدین صورت کل متقاضیان شهرکرد مورد پوشش قرار می گیرند .

    مقصودی در خصوص تأمین زیرساخت ها نیز گفت : با تأکید استاندار محترم مقرر شد؛ آب کارگاهی پروژه ها تا پایان فروردین و تأمین آب شهری نیز تا پایان خرداد تأمین و برق و گاز نیز به همین شکل توسط دستگاه های متولی انجام شود . پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال در مابقی شهرهای استان نیز با پیگیری‌های جدی بنیاد مسکن و راه و شهرسازی بتوانیم تعدادی از واحدها را تکمیل و تحویل متقاضیان نماییم.




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن پردنجان در قالب گروه‌های ساخت ۳ نفره انجام می‌شود .

    |

    از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

    |

    در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

    |

    تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

    |

    تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

    |

    نظرات کاربران