در حال بارگذاری ...
  • پیشرفت ۴۵ درصدی پروژه‌های بازآفرینی شهری در استان کرمان

    استان کرمان ۵ هزار و ۲۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد که جمعیتی بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۸۲۶ نفر را در خود جای داده است . همچنین مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی ۶ هزار و ۶۰۸ هکتار بوده که جمعیتی بالغ بر ۱۳۷ هزار و۶۱۳ نفر را در خود جای داده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمان از میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه‌های استان در حوزه بازآفرینی خبر داد .

    رضا حافظی توضیحاتی در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان ارایه کرد .

    حافظی با بیان این که به طور متوسط پیشرفت پروژه‌ها ۴۵ درصد است ، اظهار کرد : اقدامات انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی استان شامل احداث خانه محله فیروزآباد شهر کرمان ، پروژه دفع آب‌های سطحی ، پروژه اصلاح روشنایی معابر ، احداث سالن ورزشی در محله فیروزآباد کرمان و احداث مرکز بهداشت صیاد شیرازی از جمله پروژه‌های اجرایی و در دست اجرا در سکونتگاه‌های غیررسمی به شمار می‌رود .

    وی ادامه داد : همچنین احداث مدرسه ۱۲ کلاسه اله‌آباد کرمان، احداث خانه محله شهرک صنعتی کرمان ، احداث مرکز ورزشی (زورخانه) ، احداث بازارچه خود اشتغالی ، احداث فضای سبز در  محله رحمت‌آباد رفسنجان ، احداث مدرسه شش کلاسه سعیدآباد سیرجان، احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله مکی‌آباد ، احداث خانه محله‌ و سالن ورزشی محله آباده سیرجان را می‌توان به موارد بالا افزود .

    به گفته سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، پروژه‌های بازآفرینی شهری تاثیر بسیار زیادی در افزایش کیفیت زندگی شهری شهروندان داشته و رضایتمندی ساکنان محلات را در پی داشته است .

    سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص اقدامات انجام شده در بافت‌های فرسوده استان گفت: تاکنون هزار و ۶۲ واحد مسکونی تسهیلات نوسازی مسکن  دریافت کرده‌اند . از ابتدای سال ۱۴۰۱ ،۲ هزار و ۹۱۰ تن قیر به ارزش ۲۷۲.۱۷ میلیون ریال  جهت آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری در اختیار شهرداری‌های استان قرار داده شده است .

    گفتنی است ، استان کرمان ۵ هزار و ۲۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد که جمعیتی بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۸۲۶ نفر را در خود جای داده است . همچنین مساحت سکونتگاه‌های غیررسمی ۶ هزار و ۶۰۸ هکتار بوده که جمعیتی بالغ بر ۱۳۷ هزار و۶۱۳  نفر را در خود جای داده است .




    مطالب مرتبط

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

    |

    محرومیت زدایی و بهره مندی محلات کمتر برخوردار و هدف باز آفرینی شهری از خدمات روبنایی و زیربنایی به میزان متوسط محلات برخوردار همان شهر، مورد هدف سند ملی بازآفرینی شهری و سند ملی ساماندهی و توانمندسازی مسکن سکونتگاهای غیر رسمی است که نیاز به توجه و حمایت جدی مجلس شورای اسلامی ...

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    نظرات کاربران