در حال بارگذاری ...
  • انجام بیش از ۸۸ هزار آزمایش فنی و تخصصی کنترل کیفیت در پروژه‌های عمرانی استان گیلان طی سال گذشته

    حضور مستمر و فعال در نشست‌های شورای فنی استان ، عضویت و حضور مؤثر در کمیته نظارت و کمیته مصالح استان ، دیدار و گفتگو و معرفی توانمندی آزمایشگاه به مدیران دستگاه‌های اجرایی ، دیدار با نمایندگان مجلس ، بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان ، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی همکاران آزمایشگاه ، تقویت بخش مطالعات ژئوتکنیک و عملیات صحرایی از جمله اقدامات آزمایشگاه استان گیلان برای ورود به بازارهای جدید بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان اظهار داشت : طی سال گذشته این آزمایشگاه موفق شد بیش از ۸۸ هزار مورد انواع آزمایش فنی و تخصصی را در راستای ارتقاء کیفی پروژه‌های عمرانی ملی و استانی به ثبت برساند .

    فرید طهماسبی گفت : این آزمایشگاه در راستای اهداف دولت سیزدهم به عنوان بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در ارتقاء کیفیت پروژه‎های عمرانی نقش آفرینی تاثیرگذاری در افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی استان داشته و طی سال گذشته بیش از ۱۹ هزار برگ گزارش آزمایش کنترل کیفی پروژه‎‌ها را با دقت ، سرعت و منطبق بر استانداردهای داخلی و بین‌المللی در اختیار کارفرمایان و مشتریان قرار دهد .

    طهماسبی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان دارای ۶ شعبه در استان گیلان است ، افزود : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان دارای ۵۰ نفر متخصص فنی در شهرهای رشت ، رودبار ، رودسر ، لاهیجان ، صومعه سرا و آستارا است که با استقرار در ۲۰ واحد محلی به پروژه‌های عمرانی خدمات آزمایشگاهی فنی و مهندسی ارائه می‌کند .

    وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در راستای ورود به بازارهای جدید ، ارتباط تنگاتگی با دستگاه‌های اجرایی استان داشته و ۲۵ قرارداد را طی سال قبل به ثبت رسانده است ، افزود : اداره کل راه و شهرسازی ، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور ، اداره کل فرودگاه استان ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، اداره کل نوسازی مدارس ، آب و فاضلاب استان ، شهرداری های سطح استان، سازمان منطقه آزاد انزلی ، ستاد نظارت بر گمرکات ، دهیاری‎ها ، شرکت آب منطقه‎ای ، شرکت شهرک‌های صنعتی ، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و بخش‌ خصوصی فعال در سطح استان از مهمترین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان هستند که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان در پروژه‌های عمرانی آنها حضور تاثیرگذاری داشته است .

    مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان به دیگر پروژه‌های ملی و استانی اشاره کرد و تصریح کرد : مطالعه پروژه ۲ هزار و ۷۴۰ واحدی سایت  ۲۴ هکتاری رشت ، ۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن شهر لنگرود، پروژه یک هزار و ۵۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن انزلی ، پروژه ۱۶۰ واحدی نهضت ملی تالش ، پروژه ۲۵۰ واحدی نهضت ملی بشمن انزلی ، پروژه ۱۷۶ واحدی نهضت ملی سیاهکل ، پروژه چهار پل در محور خمام - خشکبیجار - لشت نشاء - آستانه اشرفیه ، مطالعات ژئوتکنیک و مکانیک خاک شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان ، ژئوتکنیک و مطالعات مکانیک خاک ساختمان‌های اداری رشت ، آزمایش‌های موردی و مطالعات ژئوتکنیک پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در سطح استان گیلان از جمله پروژه‎هایی ملی و استانی بوده که این آزمایشگاه در سال گذشته نسبت به ارائه خدمات فنی و مهندسی مطابق با استانداردهای روز دنیا اقدام کرده است .

    طهماسبی با اشاره به اینکه این آزمایشگاه در سال گذشته بیش از ۲۰۰ نوع آزمایش فنی و تخصصی را در پروژه‌‎های عمرانی را انجام داده است افزود : ۱۸۰۰ متر حفاری در ۲۴ پروژه با ارائه ۲۴ گزارش ، ۱۰ مورد آزمایش طرح آسفالت و ۱۸ مورد آزمایش طرح بتن، بیش از ۲۳ هزار مورد آزمایش آسفالت ، ۱۲ هزار مورد آزمایش خاک و ۲۵ هزار مورد آزمایش بتن و ... ، طی سال گذشته در این آزمایشگاه به ثبت رسیده و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توانایی و آمادگی انجام بیش از ۶۳۰ مورد آزمایش فنی و مهندسی  و استقرار آزمایشگاه در کمتر از ۲ ساعت در پروژه‌های عمرانی سراسر کشور را دارد .

    وی با اشاره به برگزاری دوره‌‎های آموزشی در سطح استان گفت : این آزمایشگاه موفق شد طی سال گذشته بیش از ۳ هزار نفر - ساعت و برای ۵۶۴ نفر و دوره آموزشی ، کارگاه و سیمنار آموزشی تخصصی با عنوان معرفی انواع خرابی روسازی آسفالتی و روش های ترمیم آن ، آشنایی با پدیده عریان شدگی در مخلوط‌های آسفالتی و روند انجام آزمایش TSR و رایس برای همکاران و کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار کند .

    مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان با بیان اینکه طی سال گذشته در راستای ورود به بازارهای جدید و تعامل و دریافت مطالبات بیش از ۱۵۴ دیدار و جلسه با مدیران استانی برگزار شده است ، گفت : حضور مستمر و فعال در نشست‌های شورای فنی استان ، عضویت و حضور مؤثر در کمیته نظارت و کمیته مصالح استان ، دیدار و گفتگو و معرفی توانمندی آزمایشگاه به مدیران دستگاه‌های اجرایی ، دیدار با نمایندگان مجلس ، بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان ، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی همکاران آزمایشگاه ، تقویت بخش مطالعات ژئوتکنیک و عملیات صحرایی از جمله اقدامات آزمایشگاه استان گیلان برای ورود به بازارهای جدید بوده است .

    وی با بیان اینکه این آزمایشگاه طی سال گذشته سه آزمایش جدید و مورد نیاز در پروژه‌های استان در این آزمایشگاه راه‌اندازی شد خاطرنشان کرد : این آزمایش‌ها شامل انجام آزمایش خم و بازخم میلگرد ،  تجهیز و راه‌اندازی انجام آزمایش فضای خالی آسفالت (رایس) درکلیه شعبات و راه اندازی انجام آزمایش دستگاه کشش میلگرد۱۰۰ تن بوده که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان گیلان به این توانمندی مجهز شده  تا نیاز استان را به این آزمایش‌های نوین رفع و دقت و  سرعت در ارائه خدمات کنترل کیفی  افزایش چشمگیری پیدا کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با حضور در سایت ۲۳ هکتاری نهضت ملی مسکن ، روند ساخت ۳۳۶ خانه یک طبقه حیاط دار جایگزین مسکن ...

    |

    هم اکنون عملیات آماده‌سازی اراضی ۳۵ هکتاری نهضت ملی مسکن شهمیرزاد توسط شهرداری شهمیرزاد در حال اجراست و دستگاه‌های خدمات رسان آب و برق با انجام عملیات انتقال خطوط ، خدمات زیربنایی لازم را فراهم می‌کنند .

    |

    در گلستان تا کنون برای شهرهای گرگان ، گنبد کاووس ، گمیشان ، علی آباد کتول ، بندر ترکمن ، نوکنده ، سیمین شهر ، آق قلا ، خان ببین ، نگین شهر ، گالیکش ، قرق ، کلاله و مراوه تپه طرح متناسب با تخصیص سرانه آموزشی موردنیاز تهیه شد .

    |

    از مهم‌ترین موارد مطرح شده می‌توان به بررسی طرح تفکیکی سایت ۴۶ هکتاری نهضت ملی مسکن در شهر ملک آباد ، تغییر کاربری ، افزایش طبقات ، جانمایی کاربری آموزشی مقیاس محله ، بررسی طرح تفکیکی سایت اداری و بررسی طرح اصلاحی شبکه معابر و... اشاره کرد .

    |

    نظرات کاربران