در حال بارگذاری ...
  • موافقت با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در بزارجان و ۱۴۵هکتار اراضی در پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نخستین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری با الحاق ۶۰ هکتار اراضی در برازجان و ۱۴۵ هکتار اراضی در شهر جدید پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن موافقت شد .

    نخستین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بررسی پنج دستور و تصویب آنها با حضور دبیر شورا و همچنین معاونان وزرا و روسای سازمان‌های عضو شورای عالی در ساختمان دادمان برگزار شد .

    موضوع نظام مدیریت اجرایی ، پایش و بهنگام سازی آیین‌نامه طراحی معابر شهری پیرو بند ۴ مصوبه مورخ ۲۲ آذر ۱۳۹۹ شورای‌عالی در نخستین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری بررسی و با آن موافقت شد . این موضوع با توجه به تدوین آیین‌نامه ۱۲ جلدی طراحی راه‌های شهری ایران در سال ۱۳۹۹ مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت . شورای‌عالی در جلسه امروز ، تشکیل کمیته تخصصی را به تصویب رساند . این کمیته مسئولیت پایش ، به‌ هنگام‌سازی و رفع ابهامات از این آیین‌نامه را بر عهده دارد . بر اساس تاکید شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، این کمیته به منظور تسهیل در اجرایی شدن هرچه سریع‌تر این آیین‌نامه مورد تصویب قرار گرفت .

    الحاق روستای مشاء به مساحت ۳۷ هکتار به محدوده شهر دماوند پیرو بند ۳تصویب‌نامه شماره ۳۸۸۹ / ت مورخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ هیات وزیران و مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران و نقشه ممیزی باقیمانده اراضی منطقه مشاء بنا به تکلیف مندرج در بند یک مصوبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ در نشست شورای عالی بررسی و تصمیم‌گیری شد . شورای عالی در این جلسه ضمن تصویب طرح ساماندهی و نقشه ممیزی منطقه مشاء دماوند با الحاق بخش روستایی این محدوده با توجه به مصوبه هیات وزیران موافقت کرد . بر اساس مصوبه شورای عالی این محدوده ۳۷ هکتاری به محدوده شهر الحاق می‌شود و مابقی اراضی تحت طرح موسوم به ساماندهی منطقه مشاء در حریم شهر باقی می‌ماند و ضوابط احداث بنا و استقرار فعالیت آن در حریم شهر با کاربری گردشگری تثبیت می‌شود .

    همچنین ، موضوع الحاق ۶۰ هکتار اراضی به شهرستان برازجان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از دیگر موضوعات مورد بررسی بود که با توجه به نظر کمیته فنی و تایید بیشتر اعضای صاحب رای در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با این بند از موضوعات شورا نیز موافقت شد و این بند به تصویب اکثریت رسید .

    الحاق اراضی ۱۴۵ هکتاری به محدوده شهر جدید پرند نیز از دیگر موضوعات مورد بررسی بود که با این بند نیز موافقت و مقرر شد تا این اراضی به محدوده شهر پرند برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و سایر موارد الحاق شود . این بند از مصوبه شورا با ملاحظات کامل منابع آبی و اخذ نظر وزارت نیرو به تصویب رسید . با تصویب این اراضی که با هدف تامین نیاز قابل توجه متقاضیان مسکن استان تهران انجام شد و با توجه به موقعیت مناسب این اراضی در شرق شهر پرند ، فرایند تامین زمین در استان تهران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت .

    در نخستین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری در سال جاری همچنین موضوع مغایرت اساسی فیروزآباد و اصلاح حریم و خروج دهستان جایدشت از حریم شهری نیز مورد بررسی قرار گرفت و با این بند نیز موافقت شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در جلسه شورای مسکن وزارت راه و شهرسازی به ریاست مهرداد بذرپاش ، ساخت ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۳۱۱ واحد و نوسازی و بهسازی ۵۵۱ ...

    |

    این افتتاح‌ها در شهر جدید پرند ، فیروزکوه ، پاکدشت ، دماوند انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، هم‌زمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد ، ۴ هزار و ۱۵۷ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان افتتاح و تحویل ...

    |

    بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه ۱۴۰۳ دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان مازندران ۸۴۳۳ واحد طرح نهضت ملی مسکن را افتتاح کرد و هم‌زمان ۱۴۷ قطعه زمین برای طرح ...

    |

    نظرات کاربران