در حال بارگذاری ...
  • اجرای بیش از ۱۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی در بخش شهری توسط بنیاد مسکن

    طی دولت سیزدهم مقرر است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها احداث شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی شدن بیش از ۱۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در بخش شهری توسط بنیاد خبر داد .

    حمیدرضا سهرابی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد مسکن را توضیح داد و گفت : تاکنون به استعداد احداث ۲۰۱ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن ، زمین احصا شده و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ متقاضی نیز به پروژه‌ها متصل شده ‌اند .

    معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد : بیش از ۸۰ هزار واحد در مرحله فونداسیون ، نزدیک به ۵۰ هزار در مرحله اسکلت بندی ، ۲۲ هزار واحد اتمام سفت‌کاری ، ۵۵ هزار واحد نیز در مرحله عقد قرارداد با بانک و حدود ۶ هزار واحد در دفاتر اسناد رسمی در مرحله عقد قرارداد قرار دارند .

    وی با تاکید بر اینکه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها با تصویب تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان سرعت مناسبی گرفته است ، یادآور شد : طی دولت سیزدهم مقرر است تا سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن در شهرها و روستاها احداث شود . 




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    در حال حاظر میزان مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در استان ۵۷ درصد است که با مقاوم‌سازی این تعداد ، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید . 

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    نظرات کاربران