در حال بارگذاری ...
  • تایید نهایی ۳۷ درصد از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد

    ۵۱ درصد از متقاضیان تایید نهایی شده در گناباد معادل ۲ هزار و ۱۸۷ نفر تاکنون زمین برای احداث و یا واحد مسکونی خود را دریافت کرده اند . از این تعداد ۵۸۸ واحد مربوط به طرح مسکن مهر سابق و بقیه زمین جهت ساخت دریافت کردند و این طرح در شهرهای گناباد ، بیدخت ، روشناوند و کاخک از توابع شهرستان گناباد در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت : شرایط چهار هزار و ۳۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در مناطق شهری گناباد معادل بیش از ۳۷ درصد تاکنون تایید نهایی شده است .

    ناصر چیتگر افزود : ۱۱ هزار و ۴۰۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در مناطق شهری گناباد ثبت نام کرده اند . از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن گناباد هشت هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند که از این تعداد چهار هزار و ۳۱۰ تن تاکنون تایید نهایی شده و یا از شرایط دریافت زمین برای احداث واحد مسکونی برخوردارند .

    چیتگر اضافه کرد : ۵۱ درصد از متقاضیان تایید نهایی شده در گناباد معادل ۲ هزار و ۱۸۷ نفر تاکنون زمین برای احداث و یا واحد مسکونی خود را دریافت کرده اند . از این تعداد ۵۸۸ واحد مربوط به طرح مسکن مهر سابق و بقیه زمین جهت ساخت دریافت کردند و این طرح در شهرهای گناباد ، بیدخت ، روشناوند و کاخک از توابع شهرستان گناباد در حال اجرا است .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد اظهار داشت : ۶ قطعه زمین تاکنون برای احداث یک هزار و ۵۶۸ واحد در شهر گناباد، ۲ قطعه در شهر بیدخت به منظور احداث ۲۱۲ واحد و در شهر کاخک هم ۲ قطعه برای احداث ۴۰۷ واحد تامین شد . همچنین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی گناباد ، تامین ۳۸۰ قطعه زمین از محل اراضی ملی در ۱۰ روستا از سال گذشته شروع شد . مراحل تحویل و واگذاری ۵۰ قطعه زمین به متقاضیان روستایی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ آغاز و نخستین قرعه کشی به تعداد ۱۹ واحد در مناطق روستایی هفته گذشته انجام شد .

    چیتگر افزود : در برخی از روستاها اراضی ملی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد لذا اقداماتی برای تفاهم در برخی اراضی با دهیاریها و شوراهای اسلامی مناطق روستایی در دست اقدام است .

    مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است .




    مطالب مرتبط

    اکنون از ۴۱۸۹ واحد سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۱٠٠ واحد آن به بهره برداری رسیده و مابقی از ۷۵ تا ۱٠٠ پیشرفت فیزیکی داشته‌اند .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    مقرر شده بود تا یک میلیون قطعه زمین در سال‌های ۱۴۰۲ و سال جاری توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به متقاضیان در روستاها انجام شود که تاکنون بیش از دو سوم این اراضی شناسایی و تامین شده است .

    |

    نظرات کاربران