در حال بارگذاری ...
  • رفع ۳ مورد تصرفات اراضی ملی در استان خراسان جنوبی طی ایام نوروز ۱۴۰۲

    سامانه تلفنی ۱۶۵۶ مربوط به سامانه تلفنی اعلام گزارشات مردمی در خصوص تعرض به اراضی دولتی است که می تواند منجر به کاهش زمین خواری شود و از هم استانی های عزیز در خواست می شود در صورت اطلاع از تعرض به اراضی دولتی با این سامانه تماس بگیرند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان جنوبی از رفع تصرف ۳ مورد از اراضی ملی در استان طی ایام نوروز ۱۴۰۲ خبر داد .

    در نوروز ۱۴۰۲ در سطح استان ۵۴۶ متر مربع از اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال با اقدامات یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی رفع تصرف شده است .

    رئیس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان داشت : در راستای حفاظت و نگهداری از اراضی دولتی در ایام نوروز ۱۴۰۲ سه مورد تصرف از اراضی ملی در سطح استان با مساحت ۵۴۶ متر مربع در استان شناسایی شد که هر سه مورد از این اراضی با اقدامات به موقع مامورین یگان حفاظت رفع تصرف شده است .

    صمصامی افزود : یک مورد از این موارد با متراژ ۲۰۹ متر مربع به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال مربوط به شهرستان بیرجند و ۲ مورد با متراژ ۳۳۷ متر مربع و ارزش تقریبی ۱۶ میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال مربوط به شهرستان درمیان است .

    لازم به ذکر است سامانه تلفنی ۱۶۵۶ مربوط به سامانه تلفنی اعلام گزارشات مردمی در خصوص تعرض به اراضی دولتی است که می تواند منجر به کاهش زمین خواری شود و از هم استانی های عزیز در خواست می شود در صورت اطلاع از تعرض به اراضی دولتی با این سامانه تماس بگیرند .




    مطالب مرتبط

    از مجموع چهار هزار و ۱۴۴ متقاضی در شهر بیرجند ۲ هزار و ۸۰ متقاضی معادل هزار و ۴۰ قطعه زمین به متقاضیان دارای فرزند سوم و بیشتر و ۲ هزار و ۶۴ متقاضی معادل هزار و ۳۲ قطعه به متقاضیان دارای چهار فرزند زیر ۲۰ سال واگذار می‌شود .

    |

    شهرداری‌ها موظف‌اند در زمان صدور پروانه ساختمانی نسبت به تخفیف ۵۰ درصدی هزینه‌های پروانه و اعطای یک طبقه تشویقی ، عدم محاسبه بالکن در زیربنا ، ایجاد درب اضافه جهت تامین پارکینگ و تامین ۳۰ درصد پارکینگ در فضای باز ساختمان اقدام کنند .

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    با پیگیری‌های صورت گرفته و همکاری شهرداری عسگران ، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع پس از اخذ مجوزهای لازم ، توسط راه و شهرسازی از شهرداری خریداری و جهت اجرای طرح نهضت ملی ساخت مسکن در این شهر پیش بینی شده است .

    |

    بررسی پیشنهادات شهرداری بیرجند در ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری سایر فضاهای موجود شهری جهت اسکان اضطراری از جمله پارک جنگلی شهر بیرجند از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود که مقرر شد موضوع ظرفیت سنجی و جمعیت پذیری توسط هلال احمر استان انجام شود .

    |

    نظرات کاربران