در حال بارگذاری ...
  • تامین ۴۶۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی

    ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی شامل تغییر کاربری زمین‌ها ، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت : ۴ هزار و ۶۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است .

    سید محسن حمزه لو درباره تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی اظهار داشت : این اراضی در ۴۲ شهر آذربایجان غربی شناسایی و تامین شده است . این میزان اراضی ظرفیت ساخت ۲۸۵ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی را دارد .

    حمزه لو تاکید کرد : ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی شامل تغییر کاربری زمین‌ها ، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی است .

    سرپرست اداره املاک ، بانک زمین ، حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این رابطه ، گفت : یک هزار و ۹۲۸ هکتار از اراضی در قالب الحاق اراضی ملی به داخل محدوده ، ۲۰۹ هکتار زمین از طریق تغییر کاربری و یک هزار و ۸۱۸ هکتار از طریق ایجاد شهرک تامین می‌شود .

    سوران کریمی افزود : ۷۳۸ هکتار زمین نیز از طریق اراضی مسکونی داخل شهرهای آذربایجان غربی شناسایی و تامین شده است .




    مطالب مرتبط

    در بخش کلنگ زنی واحدهای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز به زودی عملیات اجرایی و ساخت ۳ هزار و ۱۰۸ واحد مسکونی در آذربایجان‌غربی آغاز می‌شود . این تعداد واحدهای آماده کلنگ زنی در ۳ شهر آذربایجان‌غربی قرار دارند و طی روزهای آینده عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود .

    |

    تمامی اراضی که به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است با کارهای کارشناسی و همچنین مطالعات فرونشستی که در همکاری با مرکز تحقیقات انجام می‌شود به نتیجه رسیده است و در این کار شورای‌عالی شهرسازی و معماری نیز نهایت دقت و مراقبت را داشته است .

    |

    در مرحله نخست اراضی مورد نیاز برای اجرای ۴۷۵ واحد مسکونی از طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تخصیص یافته است . تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی در اولویت بوده و این روند با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    اتمام و تحویل طرح‌های بخش مسکن و ساختمان باید طبق برنامه زمانبندی انجام گیرد و توجه به سرعت و کیفیت اجرای طرح‌ها امری لازم و ضروری است .

    |

    اراضی واگذاری در روستاهای آذربایجان‌غربی به صورت رایگان و در قالب طرح‌های جوانی جمعیت و ۹۹ ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی واگذار می‌شود . در مرحله نخست در سطح استان ۱۵۱ روستا با پنج هزار قطعه و در شهرستان ارومیه ۱۵ روستا با ۴۴۳ قطعه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    نظرات کاربران