در حال بارگذاری ...

افزایش ۶۰ درصدی ساخت و ساز در محلات بافت فرسوده شهر تهران

ابلاغ سیاست‌های ۱۹ بندی تشویقات شهرسازانه توانسته است جهش بسیار خوبی در صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شهر تهران ایجاد کند .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از افزایش ۶۰ درصدی صدور پروانه ساخت و ساز در محلات بافت‌های فرسوده شهر تهران خبر داد .

خلیل محب خواه گفت : رونق تولید را در مسکن بالاخص در شهر تهران در بافت‌های فرسوده با دقت دنبال می کنیم و در حال حاضر میزان رشد ساخت و سازها در بافت های فرسوده شهر تهران به بیش از ۶۰ درصد رسیده است .

وی تصریح کرد : ابلاغ سیاست‌های ۱۹ بندی تشویقات شهرسازانه توانسته است جهش بسیار خوبی در صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده شهر تهران ایجاد کند .

محبت خواه گفت : تسهیلات بافت فرسوده در استان تهران از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ توسط بانک های عامل ۲۱۵۶ واحد معادل (۶۸۶۱ میلیارد ریال) بوده که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ این میزان با توجه به شرایط جدید مشوق ها بهتر شود .

وی از انبوه سازان خواست با توجه به مشوق های خوب اعطایی جدید و همچنین کارسازی شهرداری های مناطق تهران و توجه خوبی که برای تغییر چهره شهر بافت های فرسوده به سوی معماری ایرانی - اسلامی وجود دارد و همچنین وجود زیرساخت ها در بافت های فرسوده برنامه ریزی منسجمی در جهت ساخت و ساز در بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند . 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن تقدیر از اقدام طرح کلید به کلید شهرداری صالحیه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ از آمادگی ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

|

در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

|

تخمین زده شده است که در کشور قریب به ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد و تاکنون ۱۲۰ هزار واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی معرفی شده‌اند .

|

موجرانی که سقف اجاره بها را رعایت نکنند سه برابر اجاره یک ماه جریمه خواهند شد .

|

نظرات کاربران