در حال بارگذاری ...
  • کسب رتبه اول واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی توسط استان خراسان جنوبی

    تاکنون برای ۹ هزار و ۲۴۲ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و متوسط پیشرفت ساخت ۳۰ درصد است . کار فشرده و منسجم برای تامین زمین انفرادی در سال ۱۴۰۱ انجام شد و سرعت کار در استان بالاست چون بیشتر واحدها به صورت ویلایی ساخته می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : این استان بر اساس آخرین رتبه‌بندی اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی ، رتبه اول واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن به صورت انفرادی را کسب کرده است .

    وحید داعی افزود : شیوه‌های اجرای طرح نهضت ملی مسکن به صورت واگذاری انفرادی و گروهی زمین ، انبوه‌سازی ، مسکن نیروهای مسلح ، بافت‌های فرسوده شهری ، خود مالکین شهری و مسکن روستایی است . با تلاشی که طی سال گذشته در استان صورت گرفت ، زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در ۳۱ شهر استان تامین و قرار شد واحدهای مسکونی در ۳۰ شهر به صورت خانه یک طبقه حیاط دار یا همان ویلایی ساخته شود . هزار و ۵۱۵ هکتار زمین در استان برای نهضت ملی مسکن شهری اختصاص یافته و ۳۸ سایت نهضت ملی مسکن مشخص شده که مجری آماده‌سازی ۲۳ سایت ، شهرداری‌ها هستند و متوسط پیشرفت آماده‌سازی زمین ۲۰ درصد است .

    داعی گفت : تاکنون برای ۹ هزار و ۲۴۲ واحد پروانه ساختمانی صادر شده و متوسط پیشرفت ساخت ۳۰ درصد است . کار فشرده و منسجم برای تامین زمین انفرادی در سال ۱۴۰۱ انجام شد و سرعت کار در استان بالاست چون بیشتر واحدها به صورت ویلایی ساخته می‌شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود : این استان در مجموع شاخص‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله تامین و آماده‌سازی زمین ، تسهیلات و صدور پروانه ساختمانی بر مبنای آخرین آمار سامانه جامع که وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده ، در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه سوم است .

    وی درباره عملکرد استان در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده شهری گفت : این حوزه به استقبال و عملکرد مردم در استفاده از تسهیلات مورد نظر بستگی دارد که در خراسان جنوبی تاکنون مورد استقبال قرار نگرفته است .

    داعی ، تامین زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن از جمله آب و برق در شهرستان طبس را ضروری دانست و اظهار داشت : با توجه به تکمیل برخی واحدهای مسکونی لازم است تامین آب و برق این واحدها مورد توجه دستگاه‌های خدمات‌رسان باشد .




    مطالب مرتبط

    تاکنون برای ۵۸ هزار و ۹۲۸ واحد زمین اختصاص یافته ، تعداد ۲۳ هزار و ۵۰۴ واحد دارای قرارداد ساخت و ۹ هزار و ۹۲۵ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی است .

    |

    در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای اولین بار واگذاری زمین به‌صورت ویلایی و یک طبقه حیاط دار در شهرهای استان صورت پذیرفت که میزان رضایت مندی بالایی را در سطح مردم ایجاد کرد که تاکنون در سطح استان بالغ بر ۷ هزار قطعه زمین اختصاص یافته‌است .

    |

    در طرح جوانی جمعیت ، زمین مورد نیاز برای تمام این متقاضیان تأمین شده و تاکنون ۲ هزار قطعه به متقاضیان واگذار شده و به مابقی هم تا پایان امسال واگذار خواهد شد .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های شهری از جمله اهدافی است که همواره کارشناسان بر اجرای آن تاکید کرده اند و دولت سیزدهم نیز در اجرای قانون جهش تولید مسکن بر این مهم تاکید ویژه داشته است .

    |

    تاکنون برای ۱۸ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی پروانه ساختمانی صادر شده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۴۰ واحد به مرحله اتمام فونداسیون ، هفت هزار و ۳۹۷ واحد مرحله اتمام اسکلت ، سه هزار و ۸۳۲ واحد مرحله اتمام سفت کاری ، هزار و ۸۰۴ واحد به مرحله اتمام نازک کاری و ۸۸۴ واحد به مرحله اتمام عملیات ...

    |

    نظرات کاربران