در حال بارگذاری ...

تشکیل کارگروه تامین منابع مالی در طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، استاندار مازندران با بیان این‌که مازندران برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن ظرفیت های فراوانی دارد ، گفت : در سطح استان کارگروهی برای تامین منابع مالی مورد نیاز احداث مسکن تشکیل و راه اندازی شد .

سید محمود حسینی‌پور در هجدهمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران که با حضور معاون عمرانی استاندار ، مهندس دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد : تهیه زمین و همچنین تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن از جمله موضوعات مهمی بود که در این جلسه مطرح و رئیس جمهور نیز دستورات خوبی را در این زمینه صادر کردند.

وی با بیان این‌که ، بسیاری از زمین ها در مازندران در حوزه تخصصی درجه یک و ۲ کشاورزی قرار دارند و همین عامل نیز باعث شده تا با کمبود زمین مواجه شویم ، اظهار داشت : یکی از راهکارها مهم برای خانه دار شدن مردم ایجاد شهرک های جدید مسکونی است که به‌دنبال اخذ مجوز لازم هستیم .

استاندار مازندران با اشاره به گردشگر پذیر بودن مازندران که افزایش جمعیت غیربومی را نیز به همراه دارد ، گفت : که متاسفانه رشد جمعیت بومی مازندران صفر است و تداوم این وضع می تواند مشکلات زیادی را نیز به همراه داشته باشد . در هفته گذشته بیش از هفت هزار و ۴۰ پیامک برای واجدان شرایط مسکن ارسال شد که باید به سرعت نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده و همچنین وجه اولیه اقدام کند .

حسینی پور افزود : متقاضیان واجد شرایط اگر در مهلت تعیین شده نسبت به تشکیل و تکمیل پرونده خود و همچنین واریز وجه اولیه اقدام نکنند ، این امتیاز به دیگر افرادی که در نوبت هستند واگذار خواهند شد .

وی با بیان این‌که ، در مناطق روستایی نیز سال گذشته عنوان شد که در هر روستا پنج مسکن ملی باید احداث شود ، گفت : که فرمانداران ، شهرداری ها و بخشداری ها و اعضای دهیاری ها باید با مردم همکاری کنند تا با بنیاد مسکن قرارداد ساخت مسکن منعقد شود .

استاندار مازندران با اشاره به مشکل تهیه زمین در برخی مناطق روستایی استان نیز افزود : اقداماتی در حال انجام است تا با اعمال ماده چهار، مشکل زمین در این مناطق نیز رفع شود .

حسینی پور با بیان این‌که مازندران برای تامین منابع مالی مورد نیاز برای احداث مسکن ظرفیت های فراوانی دارد ، گفت : در سطح استان کارگروهی برای تامین منابع مالی مورد نیاز احداث مسکن تشکیل و راه اندازی شد ضمن اینکه به‌دنبال این هستیم تا با ارایه مشوق هایی برای انبوه سازان استان ، زمینه بازسازی بافت های فرسوده در شهرهای استان را فراهم کنیم .

وی با بیان این‌که ، برخی از مناطق بافت های فرسوده در شهرهای مازندران در معرض خطر جدی قرار دارد و مردم نیز باید با انبوه سازان همکاری لازم را داشته باشند ، گفت : که مسوولان نیز باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی انبوه سازان را برای ایجاد سرمایه گذارای در بخش مسکن تشویق و ترغیب کنند . سرمایه گذاران علاقمند برای احداث مسکن در شهرهای مختلف مازندران می توانند به فرمانداری های تابعه مراجعه کنند تا مقدمات فعالیت آنها در کمترین زمان فراهم شود .

مقام عالی دولت در مازندران ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم و همراهی و همدلی بیش از پیش مسئولان دستگاه های اجرایی زمینه لازم برای ورود انبوه سازان و همچنین سرمایه گذاران بخش مسکن در مازندران فراهم شود تا بتوانیم نهضت بزرگ مسکن ملی را در این استان عملیاتی و اجرا کنیم.




مطالب مرتبط

از متقاضیان ثبت نام کننده دارای شرایط تعداد هشت هزار و ۱۶۱ متقاضی واریزی اولیه خود را انجام داده اند . از متقاضیان دارای شرایط تعداد ۱۰ هزار و ۵۸۰ نفر برای دریافت تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند .

|

در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ، الحاق ۴۲۸ هکتار زمین در اراضی شیخ صندل و ۶۳ هکتار زمین در زردشت در محدود شهر اهواز در کارگروه امور زیربنایی استان تصویب شد .

|

تا به امروز ، ۱۲۲ هزار و ۳۱۵ نفر از متقاضیان مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان گلستان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر تقاضای بالای مردم برای برخورداری از مسکن است .

|

تمام طرح‌های مسکن مهر این شهرستان تعیین تکلیف شده و میان دستگاه‌های مختلف برای گره گشایی از طرح‌های باقی مانده مسکن شوش تقسیم کار شده است .

|

اگرچه دولت عوض شده اما به یک میلیون متقاضی که برای مسکن در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده‌اند و شرایط لازم را داشتند ؛ تعهد داریم که برایشان مسکن تهیه کنیم . از این میزان ثبت نامی ، ۷۵۰ هزار نفر مبالغی را هم واریز کرده‌اند . این تعهد به ما ارث رسیده و باید با جدیت آن را ...

|

نظرات کاربران