در حال بارگذاری ...
  • آغاز واگذاری زمین به متقاضیان ساخت واحدهای ویلایی در نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

    با توجه به نیاز مردم سیستان ، در مجموع در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۰ هکتار زمین در محمد آباد برای ساخت حدود ۶ هزار واحدهای ویلایی در نظر گرفته شده است که تاکنون سند برای ۴۰ هکتار آن اخذ و مابقی نیز در حال انجام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت : با سند دار شدن ۴۰ هکتار از اراضی محمد آباد ، امکان نام نویسی متقاضیان سیستانی در طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی فراهم شد .

    ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه رویکرد دولت تامین مسکن مورد نیاز اقشار مختلف مردم است ، اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده در اراضی سندار شده شهر محمد آباد امکان ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد ویلایی وجود دارد .

    وی تاکید کرد : با توجه به نیاز مردم سیستان ، در مجموع در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۱۱۰ هکتار زمین در محمد آباد برای ساخت حدود ۶ هزار واحدهای ویلایی در نظر گرفته شده است که تاکنون سند برای ۴۰ هکتار آن اخذ و مابقی نیز در حال انجام است .

    معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه افقی شهرها ، یکی از مهم‌ترین راه‌حل‌ها برای اجرا و تسریع در روند ساخت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن است ، تصریح کرد : واجدین شرایط این طرح در شمال استان می توانند با مراجعه به سامانه ثمن از مزایای این طرح بهره مند شوند .

    مهدیار با تاکید بر این که سیاست اصلی وزارت راه و شهرسازی ساخت واحدهای یک طبقه حیاط دار در شهرهای واجد شرایط است ، گفت : کاهش هزینه و مدت زمان ساخت و تطابق خانه‌های ویلایی با فرهنگ ایرانی - اسلامی ، از اصولی است که در ساخت واحدهای ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن استان در دستور کار قرار دارد .

    گفتنی است سیستان با پنج شهرستان زابل ، زهک ، هامون ، هیرمند و نیمروز در شمال استان سیستان و بلوچستان واقع شده است .




    مطالب مرتبط

    وزارت راه و شهرسازی تاکنون ۶۵ هکتار در شهر گمیشان و بیش از هفت هکتار زمین در شهر سیمین شهر را برای احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تخصیص داده است .

    |

    در روستای طغرود قم نیز ۲۰۰ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن و خانه‌دارشدن افراد بومی منطقه در اختیار راه و شهرسازی استان قرار گرفته است . ۲۸۴ هکتار نیز در شهر جعفریه برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن استان قم اختصاص یافت .

    |

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    نکته قابل تأمل در اجرای این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های خدمات رسان استان در بخش‌های مختلف است که امید می‌رود با تداوم مسیر خدمت رسانی به مردم شاهد اتفاقات مبارکی در این حوزه باشیم .

    |

    نظرات کاربران