در حال بارگذاری ...
  • تلاش برای توسعه کسب و کارهای خرد در سکونتگاه‌های غیررسمی

    ارزیابی انجام شده در خصوص پروژه ­ها و طرح ­های نوسازی و بهسازی بافت ­های فرسوده و سکونتگاه‌­های غیر رسمی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان آنها ، حاکی از آن است که شیوه مداخله در بافت ­های مذکور بدون مشارکت ساکنان موفق نخواهند بود ، موفقیت در امر توسعه کسب و کارهای خرد در گرو مشارکت ساکنان و نهادهای محلی ، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شرکت بازآفرینی شهری ایران ، دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد و یک شرکت استارتاپی در جلسه‌ای به منظور همکاری جهت توسعه کسب و کارهای خرد در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی به بحث و تبادل نظر پرداختند .

    صادق صادق‌پور مشاور مدیرعامل در امور همکاری‌های بین‌الملل در خصوص ماموریت‌ها و اهداف شرکت بازآفرینی شهری در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی و تجربیات جهانی موجود در امر توسعه مهارت‌ها و کسب و کارهای خرد برای ساکنان توضیحاتی ارایه کرد .

    او خواستار هم‌افزایی برنامه‌ها و اقدامات با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد و شرکت دیجی کالا به منظور ارتقا کیفیت زندگی در این محدوده‌ها شد .

    در ادامه نماینده شرکت استارتاپی نیز گزارشی از تجربیات این شرکت در مناطق کم برخوردار به منظور توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان این مناطق در راستای مسوولیت اجتماعی آن شرکت ارایه کرد و گفت : مدل اجرایی توسعه کسب و کارهای خرد مبتنی بر فناوری اطلاعات بستری بسیار مهم برای اشتغال آفرینی و  پایداری اقتصادی مناطق کم برخوردار به شمار می رود .

    همچنین در این جلسه کلانتری سرپرست دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران ضمن استقبال از مدل اجرایی شرکت دیجی کالا از وجود ظرفیت‎های فراوان این دفتر به منظور همکاری خبر داد . او در ادامه خواستار ارایه گزارشی از چالش‌ها و مشکلات اجرایی مدل کسب و کار شرکت دیجی کالا در مناطق پایلوت شد .

    در ادامه منصور استادی مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز نکاتی را پیرامون تجربیات شرکت بازآفرینی شهری در استان‌های اردبیل ، کردستان و البرز در زمینه تهیه برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ارایه کرد و گفت : ارزیابی انجام شده در خصوص پروژه ­ها و طرح ­های نوسازی و بهسازی بافت ­های فرسوده و سکونتگاه‌­های غیر رسمی و توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی ساکنان آنها ، حاکی از آن است که شیوه مداخله در بافت ­های مذکور بدون مشارکت ساکنان موفق نخواهند بود ، موفقیت در امر توسعه کسب و کارهای خرد در گرو مشارکت ساکنان و نهادهای محلی ، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های عضو ستاد همچون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است .

    استادی با اشاره به وجود ۱۱۵۳ محله اسکان غیررسمی در ۱۴۲ شهر خواستار تدوین مدل اجرایی در چند شهر و محله پایلوت به صورت محدود و تعیین نقش و سهم هر یک از ارکان طرح توانمندسازی و توسعه کسب و کارهای خرد جهت تحقق و تضمین اجرایی آن شد .

    محمدکاظم جباری کارشناس دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری نیز با اشاره به تجربیات شرکت بازآفرینی شهری ایران با بانک جهانی در زمینه توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی و مطالعات ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی ، بر اهمیت آموزش ساکنان این محدوده‌ها تاکید کرد . او خواستار تعریف نقش و سهم ویژه برای شهرداری‌ها به عنوان دبیران ستادهای بازآفرینی شهری و بازوی اجرایی برنامه‌های بازآفرینی شهری در پیاده سازی مدل مذکور شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران و شورای عالی استان‌ها در جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت بازآفرینی ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    نظرات کاربران