در حال بارگذاری ...
  • بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

    تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند و برای متقاضیان باقیمانده نیز در حال حاضر فرآیند الحاق اراضی ، تغییر کاربری و یا تعیین کاربری اراضی جدید در دست بررسی و اقدام است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان گفت : هزینه ساخت طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان به عوامل متعددی بستگی دارد و نهایتا بر اساس قیمت تمام شده مشخص می‌شود .

    حمیدرضا فلاح با بیان اینکه در استان اصفهان تاکنون بالغ بر ۴۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند ، اظهار داشت : با پالایش‌های بعمل آمده از این تعداد ، حدود ۱۴۴ هزار متقاضی واجد شرایط هستند .  

    وی با اشاره به تامین زمین برای ساخت بالغ بر ۹۱ هزار واحد مسکونی ، اذعان داشت : تاکنون بیش از ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند و برای متقاضیان باقیمانده نیز در حال حاضر فرآیند الحاق اراضی ، تغییر کاربری و یا تعیین کاربری اراضی جدید در دست بررسی و اقدام است .  

    معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد : با توجه به پایش‌ها و رصدهایی که توسط وزارت راه و شهرسازی در دست انجام است در شهرهایی که ظرفیت زمین مازاد وجود دارد و تقاضا از طریق مصوبات شورای مسکن شهرستان‌ها به دبیرخانه شورای مسکن استان واصل شود امکان ثبت نام بررسی و عملیاتی می‌شود به نحوی که در طول زمستان سال ۱۴۰۱ تا کنون به صورت موردی در برخی شهرها امکان ثبت نام مهیا شده است .  

    وی در خصوص هزینه ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیان داشت : با توجه به روش واگذاری اراضی (ویلایی انفرادی ، دو نفره و سه نفره و یا انبوه سازی) و همچنین روش ساخت (یک طبقه تا چهار طبقه و یا بالای ۶ طبقه) بدلیل تفاوت در میزان مشاعات پروژه، هزینه ساخت نیز متفاوت است . با درنظر گرفتن نوع پروژه و طرح آن ، در انتها بر اساس قیمت تمام شده ، هزینه هر متر ساخت تعیین می‌شود که به اندازه قدر السهم هر واحد از کل پروژه ، سهم هر متقاضی مشخص می‌شود .

    وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شود عنوان کرد : پروژه شهرهای شاهین شهر (هزار واحدی) ، شهر جدید فولادشهر (پروژه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، شهر جدید بهارستان (پروژه کوزو پارس) و پروژه‌های شهرهای شهرضا ، خمینی شهر ، دهاقان ، دولت آباد و تیران در دست اجرا هستند که بعضاً تعدادی تا پایان سال جاری تکمیل می‌شوند.




    مطالب مرتبط

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن ، ابر پروژه ای است که می‌توان گفت حجم اصلی کار آن در دولت سیزدهم انجام شد و با توجه به قانون جهش تولید مسکن و تعهدات ایجاد شده حجم بالای کاری در طی سال‌های اخیر برای این طرح به اجرا درآمد .

    |

    عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر ، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بازدید از پروژه ۵ هزار و ۸۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن شاهین شهر در جلسه ای که در محل ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی افزون بر ۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد اخذ شده همچنین با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر اجرای این طرح در مراحل مختلف اخذ پروانه ، فونداسیون ، اسکلت و سقف ، سفت کاری و نازک کاری ...

    |

    نظرات کاربران