در حال بارگذاری ...
  • واگذاری زمین به متقاضیان ساخت خانه‌های ویلایی در شهرهای جدید

    از جمله استان هایی که می‌توانیم در شهرهای جدید آنها عرضه زمین داشته باشیم استان سمنان ، اصفهان ، نوار جنوبی کشور شامل استان های هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان است که این آمادگی را داریم تا به متقاضیان ساخت خانه‌های یک تا سه طبقه به صورت فردی یا گروهی زمین واگذار کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری به نقل از خبرگزاری ایسنا ، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر احداث بلوک‌های آپارتمانی در شهرهای جدید ، عرضه زمین‌های خودمالکی به متقاضیان را نیز در دستور کار داریم .

    علیرضا جعفری اظهار کرد : ایجاد ظرفیت ساخت مسکن با واگذاری زمین به متقاضیان خانه‌های یک طبقه ویلایی نکته حائز اهمیتی است که شرکت عمران شهرهای جدید آن را دنبال می‌کند . در شهرهایی که متقاضی کمتر است و زمین بیشتری در اختیار داریم ، برنامه ساخت خانه‌های ویلایی را مدنظر داریم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : از جمله استان هایی که می‌توانیم در شهرهای جدید آنها عرضه زمین داشته باشیم استان سمنان ، اصفهان ، نوار جنوبی کشور شامل استان های هرمزگان ، خوزستان ، بوشهر و سیستان و بلوچستان است که این آمادگی را داریم تا به متقاضیان ساخت خانه‌های یک تا سه طبقه به صورت فردی یا گروهی زمین واگذار کنیم .

    به گفته جعفری ، واگذاری گروهی زمین به متقاضیان از دیگر برنامه‌های افزایش تولید مسکن در کشور است . گروه های پنج نفره و بیشتر اگر سازماندهی شوند و متقاضیان اعلام آمادگی کنند می‌توانیم زمین و تسهیلات در اختیار افراد قرار دهیم .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد : ما باید از تصدی‌گری به سمت تولی‌گری در بخش مسکن تغییر رویکرد بدهیم. وقتی مسکن توسط خود متقاضیان به صورت فردی یا گروهی ساخته شود قیمت تمام شده پایین می‌آید، کیفیت بالا می‌رود و هم سرعت انجام کار نیز توسط متقاضیان مدیریت می‌شود . همچنین افراد می‌توانند بر اساس سلیقه خودشان، مسکن بسازند .




    مطالب مرتبط

    بخشی از عملکرد مجموعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در تامین زمین و احداث واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن شامل مشارکت در تهیه ، بررسی و تصویب طرح‌های توسعه شهری ، اخذ مجوزهای لازم ، تکمیل مدارک حقوقی ، تامین زیرساخت‌ها ، تامین خدمات ...

    |

    طی یک سال گذشته ، با تأکیدهای ویژه وزیر راه و شهرسازی ، پیرامون اجرایی کردن ۲۷ سکونت گاه جدید ساحلی ، علاوه بر انجام مطالعات ضرورت سنجی و مکان یابی ، مطالعات ساختاری فضائی این شهرهای جدید تهیه شده و از آن میان ، طرح جامع ۶ شهر جدید و یک شهرک به عنوان پروژه‌های پرچم‌دار ، آماده ...

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    در طرح اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شدیم که خوشبختانه تا به امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین شده است که یک رکورد ۶۰ درصدی در تامین زمین در دو ماه پایان سال گذشته وجود داشته است و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است .

    |

    در خصوص نهضت ملی مسکن تا اواخر بهمن ماه واحدهای دارای قرارداد در سطح کشور ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است که برنامه‌ریزی برای حدود ۴۰ هزار واحد را در دستور کار داریم . در برنامه است تا قبل از اتمام سال واحدهایی که در شهرهای جدید کار ساخت آنها آغاز می‌شود به بیش از ۱۶۶ هزار واحد ...

    |

    نظرات کاربران