در حال بارگذاری ...
  • تامین زمین موردنیاز برای متقاضیان تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن استان کردستان

    اکثر اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تملک و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و در خصوص بعضی از دستگاه ها نیز همچون مراکز آموزشی که دغدغه هایی برای آینده دارند ، مذاکرات اولیه انجام و با لحاظ تمام دغدغه ها ، اراضی مازاد تملک خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان ، برابر برنامه ریزی های صورت گرفته برای تمام افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده و تایید نهایی شده اند در ۶ ماهه اول امسال ، زمین تامین می شود .

    جهانگیر الیاسی اظهار کرد : برای افراد ثبت نامی تایید شده در طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۵ گروه شامل ساخت توسط دولت ، خودمالکی ، استیجاری ، بافت فرسوده و مسکن روستایی در حال تامین زمین هستیم . تعهد دولت برای ساخت مسکن در کردستان ( ساخت توسط دولت ) ۳۶ هزار و ۸۰۰ واحد است که هم اکنون هفت هزار واحد در حال ساخت بوده و برای ۱۳ هزار واحد دیگر نیز زمین تامین شده و در حال تعیین پیمانکار برای آماده‌سازی و واگذاری است که با این تعداد ، واحد های در حال ساخت ۲۰ هزار واحد می‌رسد .

    وی از برنامه ریزی برای تامین ۲۱ هزار واحد خبر داد و گفت : به همین منظور مراحل بازنگری طرح جامع شهر ها در حال انجام است که به محض بازنگری توافقات لازم انجام می‌شود . هر آنچه که ما تعهد داریم برای متقاضیان تایید نهایی شده تحقق پیدا می‌کند .

    الیاسی گفت : اکثر اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تملک و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته و در خصوص بعضی از دستگاه ها نیز همچون مراکز آموزشی که دغدغه هایی برای آینده دارند ، مذاکرات اولیه انجام و با لحاظ تمام دغدغه ها ، اراضی مازاد تملک خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    تصویب طرح تفکیکی اصلاحی پروژه نهضت ملی شهر قرق و افزایش طبقات پروژه‌های مسکن محرومین و نهضت ملی مسکن در شهر نوده خاندوز از دیگر مصوبات کمیسیون ماده پنج استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گلستان بود .

    |

    جزئیات واگذاری به صورت کارشناسی بررسی شد و فرایند آماده‌سازی از هفته آینده با تکمیل نقشه فاز دو طرح توسط بنیاد مسکن آغاز می‌شود .

    |

    ۴۸ هزار و ۱۸۷ واحد آماده شده برای تحویل داریم که ۴۸ هزار و ۱۸۷ مورد آن برای طرح های مسکن حمایتی شهری و جوانی جمعیت ، ۴۵ هزار و ۵۹۱ قطعه نیز در قالب دهکده شهری و ۲ هزار و ۵۹۶ قطعه زمین آماده واگذاری به نیروهای مسلح است .

    |

    از مجموع ۴۸۲ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۱۵۵ نفر در انتظار بررسی نتیجه نهایی ، ۵۱ نفر تایید اولیه ، ۶۰ نفر تایید نهایی ، ۱۷ نفر نیاز به اصلاحیه ، ۵۸ نفر افتتاح حساب شده ، ۷۴ نفر در انتظار استعلام و ۶۷ نفر تخصیص پروژه هستند .

    |

    شهرک دولتی دورخ دره که طرح جامع آن به تصویب رسید ظرفیت پذیری بیش از ۲۸ هزار نفر را دارد که این خود گام بزرگی در جهت تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در شهر سقز است .

    |

    نظرات کاربران