در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۷۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان با اجرای احکام قضایی در سال گذشته

    ارزش اراضی که در سال ۱۴۰۱ با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع بیش از ۵۳۶ میلیارد تومان برآورد شده است . علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در سال جاری ۱۶ فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان گفت : در سال ۱۴۰۱ با تلاش‌های بعمل آمده ۷۸.۲ هکتار از اراضی ملی و دولتی استان اصفهان به ارزش بیش از ۵۳۶ میلیارد تومان با اجرای احکام قضایی رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد .

    سرهنگ امیرسعید باقری اظهار داشت : به دنبال پایش مستمر اراضی ملی و دولتی استان اصفهان از سوی کارکنان این فرماندهی و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در یکسال اخیر ۳۰ مورد حکم قطعی قضایی برای رفع تعرض به اراضی ملی در سطح استان اصفهان صادر و اجرایی شد .  

    وی با بیان اینکه این اقدام در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی اجرا شده است ، اذعان داشت : با اجرای این احکام در مجموع ۷۸.۲ هکتار از زمین‌های ملی و دولتی در پهنه استان اصفهان رفع تصرف و به بیت المال اعاده و نسبت به قلع و قمع و خلع ید آن اقدام شده است .    

    فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان تصریح کرد : ارزش اراضی که در سال ۱۴۰۱ با اجرای احکام قضایی رفع تصرف شده اند در مجموع بیش از ۵۳۶ میلیارد تومان برآورد شده است . علاوه بر این موارد با پیگیری‌های بعمل آمده در سال جاری ۱۶ فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .  

    سرهنگ باقری خاطرنشان کرد : این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد . 




    مطالب مرتبط

    این یگان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد .

    |

    در راستای رویکرد پیشگیرانه ، تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی هم در سطح ادارات شهرستان‌ها و هم در ستاد اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر عرصه‌های دولتی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و به‌محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با ...

    |

    با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فقره پرونده قضایی کیفری (جرایم مشهود) برای رفع تصرف اراضی ملی و دولتی استان اصفهان تشکیل شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع ۴۴۴ فقره تصرف ظرف ده ماه سال جاری در استان خبر داد . ...

    |

    در کل استان زمین مورد نیاز برای بالغ بر ۱۴۵ هزار واحد تامین شد که برای حدود ۷۰ هزار واحد آن با پیگیری‌هایی که بعمل آمد مصوبه شورای برنامه ریزی استان برای ۸۰۰ هکتار زمین اخذ شد .

    |

    نظرات کاربران